in Apeldoorn

Proef het echte Griekenland!

1. Hoge kwaliteit en buitengewoon verrassend.
    Wie authentiek Grieks wilt eten met een hoge kwaliteit kan niet om het Grieks specialiteitenrestaurant Parthenon in Apeldoorn heen. In Gelderland zijn we nog geen Grieks restaurant tegengekomen waar de kwaliteit zo hoog en constant is. Daarbij komen we regelmatig verrassingen tegen, zoals afgelopen zondag. We kregen een tongstrelende warme pikilia geserveerd voor twee personen, zeer gevarieerd en rijkelijk op de schotel.
    Hoofdgerecht... octopus van de grill en een mix visschotel. Ongelooflijk lekker, niets op aan te merken. Daarbij een schotel asperges die perfect gegaard waren met een kaassaus, verse bieslook en dille alsmede een heerlijke Griekse salade.
    Ons toetje? Sinaasappeltaartje met bolletje ijs, slagroom en wafeltje. Wat wil je nog meer. O ja, de wijn. We kozen voor een Chardonnay, lekker droog en fris en goed gekoeld. Tja, wie hier niet blij van wordt... We verheugen ons al op de volgende keer.

1. Beste Fred,

Bedankt voor deze prachtige recensie vol mooie complimenten. Dit is er één om in te lijsten!

Wij zijn blij om te horen dat wij u (weer) hebben kunnen verrassen. We hebben regelmatig gerechten buiten de kaart, twijfel dan ook niet om hiernaar te vragen! Zo kunt u bij elk bezoek een nieuw gerecht uit de Griekse keuken ontdekken.

Hopelijk mogen wij u binnenkort weer bij ons ontvangen. Wij beloven hierbij alvast dat het dan net zo'n verwennerij zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Team Parthenon