1. In 2013 zijn we hier eens geweest en het staat ons bij dat dit geen overweldigend succes was. Omdat het al zo lang geleden is, 10 jaar, willen we het nog eens proberen. We reserveren en een tafel binnen staat gereed. De temperatuur buiten is echter nog perfect dus mogen we buiten een tafel nemen. We kiezen een tafel direct naast de ingang, onder een luifel. Je weet maar nooit wat voor weer het later op de avond wordt. Het is druk op het terras en we moeten ook best even wachten voordat de drank wordt opgenomen. Ik denk dat het sneller had gekund want eerst de drank opnemen en dan een andere tafel afruimen vraagt niet veel tijd. Wel als je het andersom doet...We nemen vanavond 1 keer het drie-gangen menu met pompoen/gembersoep, varkensrollade en vanille-ijs met boterbabbelaarsaus en zelf neem ik brood vooraf en buikspek als hoofdgerecht. De heer in de bediening geeft aan om niet het grote broodplankje maar de kleinere te bestellen. Bij de soep zit ook nog een baguette en dan wordt het best veel. Fijn dat het wordt aangegeven en we geven hier dan ook graag gehoor aan.
    Mijn broodplankje komt vrij vlot de keuken uit.
    Het brood heeft een tikje in de oven gekregen, heeft een krokante kort en is vers van binnen. De kruidenboter is lekker maar iets mager qua hoeveelheid. Dan wordt het wachten op de soep. En dat duurde best wat lang. Men komt vragen of het hoofdgerecht al door mag komen en biedt excuses aan wanneer we aangeven nog op het voorgerecht te zitten wachten. Daarbij biedt men ons een koffie aan bij het einde van de maaltijd. Vriendelijk opgelost!. De soep wordt dan vlot uitgeserveerd. Lekker, warm en de gember is beheerst. Je proeft de fijne stukjes gemberwortel maar zonder dat het een echte gembersmaak heeft. Helaas vinden we wel een zwarte haar! Niet van ons, we hebben geen zwart haar. Jak!
    Voor het hoofdgerecht moeten we ook geduldig zijn. Ik heb geen tijd opgenomen maar we waren hier om ca. 19.00 uur en om 20.20 hadden we nog geen hoofdgerecht. Op mijn vraag of het hoofdgerecht toch al is uitgevraagd krijg ik een bevestigend antwoord. Doch 20 minuten later is het er nog niet. Op tafel 44 rust de vloek van Murphy. We geven het nog maar eens door. Dat heeft gewerkt en de hoofdgerechten komen daarna vrij vlot door.
    Mijn buikspek is prima. Het vlees is zacht en gaar, randje vet zit er nog aan maar dat vind ik wel lekker. Het heeft misschien niet lang genoeg gegaard om alle vet eruit te smelten maar dat vind ik prima. De huisgemaakte bbq saus is wel heel erg weinig. Dat mag best wat meer, net als de gebakken groente. Een volle eetlepel slap gebakken groente, meer is het niet. De friet is van prima kwaliteit al had deze iets warmer gemogen. Het is niet koud maar heeft net iets te lang op de pass gestaan. Het gerecht van mijn vrouw, de varkensrollade valt wel erg tegen. Het vlees is droog en de pepersaus maakt dit niet goed. De pepersaus lijkt niet erg op pepersaus en smaakt ook niet naar pepers. Het lijkt alsof het pannetje met saus een hele avond heeft staan pruttelen en na dik te zijn ingedroogd op het vlees is gegaan. Het is meer een gelei. Nee, dit gerecht is niet voldoende.
    Mijn vrouw neemt na een vanille ijs met boterbabbelaarsaus. Zelf neem ik een koffie. Om de avond nog wat goed te maken krijg ik een Irish Coffee van het huis. Men doet echt wel zijn best om alles goed te maken. Daarbij komt ook het nagerecht in tweevoud. De dame had het dubbel aangegeven maar het staat niet op de rekening. Ook van het huis. Aardige bollen ijs met een passende hoeveelheid saus. Een paar vruchtjes zorgen voor het frisje in het gerecht. We sluiten af met een bakje koffie (van het huis) en vertrekken met gemengde gevoelens.
    Zelf heb ik lekker gegeten, mijn vrouw beduidend minder. Er is redelijk wat fout gegaan maar men heeft zijn best gedaan dit op te lossen. Mijn gevoel is helaas toch dat we het restaurant niet op ons lijstje met favorieten gaan zetten.

Vorige recensies van Erwin

• Erwin

Vooraf via de Eet.nu site gereserveerd en keurig een bevestiging van Brasserie Evertsen ontvangen. Zelfs later in de week een mail met het nieuwe weekmenu. Ook de ontvangst ter plekke is netjes. De kapstok is snel vol met de dikke winterjassen. Een aantal gasten is genoodzaakt de jassen naar tafel mee te nemen.
    Het is een sfeervol restaurant en behaaglijk warm. Er ligt een pak sneeuw buiten maar binnen weten ze het goed op temperatuur te houden. Het is bijna helemaal vol. We krijgen een tafeltje bij het raam. Voor het uizicht naar de Schelde is het te donker maar wij hebben prima zicht op een gezellig verlichte Nieuwe Dijk.
    De weg naar het toilet is bijzonder. Achter de deur waar je het toilet zou verwachten vinden we een lift. We moeten met de lift naar beneden alwaar de toiletruimte zich bevindt. Perfect voor eventuele rolstoelgebruikers.
    Naast de drank krijgen we brood met kruidencrème. Deze crème is een prima vondst. Perfect van smaak en heerlijk smeerbaar. Ook het brood heeft een tikje in de oven gekregen en smaakt vers met een lekkere korst.
    We kiezen vandaag voor het weekmenu. Dit bestaat deze week uit rouleaux van gerookte zalm met bieslookroomkaas als voorgerecht, als vleeshoofdgerecht een varkensentrecote met een sausje van kriekenbier en het vishoofdgerecht is een roodbaarsfilet met een dragonroomsaus en als dessert een sinaasappel mint panna cotta met een bolletje vanille ijs.
    Het voorgerecht is lekker, de zalm is niet koud maar mooi op temperatuur. De bieslookroomkaas past hier prima bij evenals de fijne gemengde sla.
    Over het hoofdgerecht zijn we helaas wat minder enthousiast. De varkensentrecote is dermate doorgegaard dat deze erg droog is geworden. Gelukkig heeft deze wel een smakelijke saus van kriekenbier. De roodbaarsfilet heeft welgeteld nog 8 graten. Nu is het logisch dat je bij vis wel een graat kan vinden maar bij deze hoeveelheid zit je niet lekker van je vis te eten. Je ben meer bezig om te proeven of er geen graten in je hap zitten dan dat je lekker aan het eten bent. Ook hier zijn we wel positief over de saus. De dragonsaus is lekker bij de vis.
    Zowel bij het vlees als bij de vis is de geserveerde groente ook lekker.
    De friet is van de grote soort, meer patatas bravas. Het is geen verse friet en deze is ook wat droog.
    Het nagerecht is smakelijk. De sinaasappel is wel vervangen door stukjes verse mandarijn. Dat heeft niet direct mijn voorkeur. De verse stukjes kunnen een wat dik vel hebben waardoor het teveel kauwen is op een partje. Liever had ik gezien dat ze partjes hadden uitgesneden, zonder het vel eraan te laten.
    We sluiten af met een koffie. Deze wordt geserveerd met een kersenbonbon, truffel en After Eight.
    Het weekmenu kost slechts € 17,50 Eigenlijk mag je dan ook niet veel klagen. Het menu is naar onze beleving ook wel kleiner dan losse gerechten van de kaart.
    Voor het eten twijfel ik tussen een 6 en 7. Wanneer ik puur naar de kwaliteit kijk moet ik toch volstaan met een 6. Prijs/kwaliteit is echter een dikke 7. Waar kan je nu nog uit eten voor
    € 17,50 p.p.? De service en sfeer krijgen een dikke 8. Vriendelijke en attente bediening.