1. Gabri & Linde

Enkele weken geleden op de zaterdag zijn wij bij restaurant Poppe in Zwolle wezen eten.

Op aanraden van kennissen. ( Doe ik ook nooit meer) : )

Dit is ons slecht bevallen!

Ze zijn ons vergeten bij het hoofdgerecht.

Ik vroeg aan de gastvrouw of ze ons zijn vergeten. Ze gaf ook aan dat ze het lang vond duren. (Circa een 1 uur en 15 minuten). Ze kwam terug met de mededeling dat het bonnetje die uitgeprint wordt in de keuken zoek is geraakt. En dat ze nu gelijk met ons hoofdgerecht bezig gaan. (Ik corrigeerde haar door te zeggen, dus jullie zijn ons vergeten). Ik kreeg geen ja of nee te horen.

Ik gaf aan bij de gastvrouw dat het kan voorkomen dat je door omstandigheden wat kan vergeten maar zorg dan wel dat jullie het hoofdgerecht niet rauw op gaan dienen om de tijd te willen inhalen.

Mijn partner had een stoofgerecht had besteld en ik zelf een lamsrack.

En ja hoor, binnen 15 minuten hadden wij ons hoofdgerecht. Te snel! Want wat bleek, mijn lamsrack was rauw en koud. Ik zei meteen tegen de gastvrouw dat mijn hoofdgerecht rauw en koud is.

Ze probeerde nog tactisch te zeggen dat zij dit altijd zo opdienen. Goed geprobeerd! Maar de lamsrack bloedde letterlijk op mijn bord. Ik zei tegen de gastvrouw dat ik er wel eigenlijk klaar mee ben. Ik corrigeerde me snel en zei, ik ben er klaar mee.

Toch zei mijn partner terecht van, na het voorgerecht en circa een 1 uur en nu 30 minuten wachten dat ze toch trek heeft gekregen. Wat gaan we doen? Ik zei eet jij lekker je eten. Ik eet wel ergens anders na dat jij klaar bent. Ze zei, schat laat het maar terug brengen en dat ze het opnieuw gaan klaarmaken. De gastvrouw knikte en stemde wel overtuigend mee en gaf nogmaals dat het zo klaar zou zijn.

15 minuten later circa een 1 uur en 45 minuten kreeg ik mijn lamsrack (Flauw)! En de bijgerechten waren lauw nou zeg maar koud geworden.

Mijn partners gerecht was wel goed, nou goed laten we zeggen dat het gaar was. En wachtte uit beleefdheid op mijn hoofdgerecht. Want de gastvrouw, zei nadrukkelijk dat het is zo klaar zou zijn. (Schat nooit meer doen) wat je raad het al haar hoofdgerecht was koud geworden.

Ik dacht bij me zelf dit kan toch niet zo zijn. Ik heb de gastvrouw hier op aangesproken dat ik wel meer had verwacht van Poppe en dat wij teleurgesteld waren. Ze zei van dat het behoorlijk druk was geweest. Ik vroeg aan haar of wij dan hier van de dupe van moesten zijn. (Hoe hebben zij ooit hun 35 jarige jubileum kunnen hebben vieren),

Ze zei meneer u heeft helemaal gelijk u krijgt een kopje koffie van het huis! Ik dacht bij mij zelf 1 seconde want een lief gebaar maar gelijk naar die ene seconde dacht ik, stop de koffie maar ergens waar het geen daglicht kan verdragen. Ik was pissig!

Maar ik ben beleefd gebleven. Mijn partner heeft nog een nagerecht genomen en ik zat naar mijn koffie te kijken die ik van het huis had gekregen. Letterlijk te kijken! Ik heb maar 1 slok genomen. Ik was kwaad!

Maandag vertelde ik het aan mijn collega’s en die wisten niet wat ze hoorde. En vroegen heb je wel betaald. Ja natuurlijk zei ik! Ze zeiden van jij bent gek! (van je collega’s moet je het hebben)

Later op de dag, dacht ik ook ik van. Ik ben gek (figuurlijk niet letterlijk). Ik belde met Poppe en vroeg of ik de eigenaar of manager kon spreken. Dat kon en ik kreeg de manager aan de lijn. Ik vertelde mijn verhaal en hij gaf aan dat hij dit zou navragen en mij terug zou bellen.

Ik kreeg dezelfde dag nog een belletje van de manager. Hij zei dat hij het had nagevraagd en dat er inderdaad wat dingen zijn misgegaan maar hij zei ook dat de gastvrouw vond dat ik blij ben weggegaan.( Ja ja, lekker makkelijk. De gastvrouw dacht wel meer. Lamsrack dat gaar was en dat het bonnetje zoek is geraakt in de keuken)

Hij zei, meneer ik kan u natuurlijk niet u uw geld teruggeven dat begrijpt u ook wel ( ik dacht bij mezelf nou dat begrijp ik niet maar ik wachtte even af wat hij nog meer te melden had) De volgende keer als u weer bij ons komt eten, laten we het zien dat het wel beter kan en u krijgt een fles wijn van het huis.

Ik vertelde aan de manager dat ik meer had verwacht van restaurant Poppe en dat ik nu ook twijfels heb of zij waarde hechten aan de tevredenheid van hun klanten. Ik gaf aan dat ik niet meer bij Poppe zou komen eten. Volgens mij hoorde hij mij niet, want hij reageerde door te zeggen. Prima dan zie ik u de volgende keer. Ik zeer meneer, volgens mij heeft u mij niet goed verstaan. Wij komen niet meer bij jullie eten.

Hij zei meneer, denkt u er nog een paar weken over na. U denkt er dan heel anders over.

Paar weken later. Ik dacht er inderdaad heel anders over ik was nog negatiever over restaurant Poppe dan daarvoor.

Ik belde naar Poppe en ik werd doorverbonden met de eigenaar, omdat de manager niet aanwezig was. Ik kreeg de eigenaar aan de telefoon en vertelde in het kort het verhaal. De eigenaar, zei van laat ik nou niet alvast dingen beloven anders passeer ik de manager. Meneer het gaat goed komen. Ik ga het doorgeven aan de manager en hij gaat u vandaag nog terugbellen.

En de manager belde nog dezelfde dag. Hij zei, meneer heeft u er nog over nagedacht en kijkt u er al anders tegen aan. Ik zei volmondig, ja ik kijk er nog negatiever tegen aan en mijn collega’s, vrienden en kennissen vinden het ook schandalig en verklaren mij ook voor gek dat ik betaald heb.

De manager zei, dat is jammer om te horen en wat nu? Nou dat wij niet meer bij jullie komen eten en daarnaast zei ik ook. Zo ben ik dan ook wel weer. Dat ik wel een negatieve recensie zal schrijven op het internet.

Mijn recensie over restaurant Poppe.

Kwaliteit en kwantiteit zeer slecht.

Klanttevredenheid ; concludeer het zelf maar.

Prijs en kwaliteit verhouden; slecht.

2,7