1. 't Zusje in Arnhem, wat een aanfluiting. De eerste bestelling ging al fout: die kwam niet. Kan gebeuren denk je dan. Na een uur hadden we ons eerste gerechtje op en zaten we te wachten op ons volgende gerechtje. Wachten, dat is wel de rode draad van een avond "avondvullend bourgondisch genieten" bij 't Zusje in Arnhem. Daar ging het waarschijnlijk al fout.

In Arnhem nemen ze het "genieten" iets te letterlijk en vergeten ze dat de mensen ook willen eten. "Versbereide kleine gerechtjes, die je de hele avond kunt bestellen". Verspreid over de avond kan je inderdaad een paar kleine gerechtjes bestellen, maar verwacht niet dat je de hele avond lekker zit te eten. Bedenk goed van te voren wat je wil bestellen en zorg dat je bonnetje al is ingevuld, zodat je die direct klaar kan zetten als een gerechtje op is. Doe je dit niet dan kan het maar zo zijn dat er 3 kwartier of meer tussen je gerechtjes zit.

Hou er rekening mee dat je wel 4 uur aan tafel zit als je wat verschillende gerechtjes wil uitproberen. Eet iets van te voren als je een grote eter bent en bespreek niet te laat. De kans is groot dat bepaalde gerechten niet meer beschikbaar zijn. Zelfs iets simpels als versgeperste jus d'orange was later op de avond niet meer beschikbaar waardoor een van de toetjes niet meer te bestellen was. Dat was het 3de gerecht waarvan we te horen kregen dat het niet meer besteld kon worden.

Het genieten uit de slogan bij 't Zusje in Arnhem slaat niet op het eten, maar op de gezelligheid. Als je het maar leuk hebt gehad, daar gaat het om. Dat gerechtjes de ene keer goed van smaak zijn en (dezelfde gerechtjes) de volgende keer totaal smaakloos zijn, tja dat is een detail. Sterker nog, op het moment dat je dit aangeeft krijg je te horen dat het niet kan, omdat alles 's middags al is voorbereid. Oké het lag aan mij: ik vond het gerechtje gewoon niet lekker, daarom had ik 'm ook een tweede keer besteld. De meeste (warme) gerechtjes waren trouwens lauw of zelfs koud.

Mocht je gek zijn op gefrituurde inktvisringen, die staan bij 't Zusje ook op de kaart. Kom niet in de verleiding om deze te bestellen. Ze zijn taai en smaken nergens naar. Sterker nog, ze zijn gewoon vies.

En tja, dan hoop je dus dat het iets eenmaligs is. Tussen de gerechten door hadden we genoeg tijd om even wat reviews te lezen. We waren toch wel benieuwd of meer mensen deze ervaring hadden. Helaas was dit inderdaad het geval. Uit de ervaringen blijkt dat deze problemen al meer dan 2 jaar spelen. Gerechtjes laten te lang op zich wachten, zijn wisselend van smaak, vaak te koude warme gerechten, te warme koude gerechten of niet beschikbare gerechten. Het drinken hoor je de mensen niet over klagen. Behalve dat er wel héél vaak gevraagd wordt of je nog wat te drinken wil. Mijn eigen ervaring is dat dit herhaaldelijk gevraagd werd, zelfs als mijn glas nog bijna vol zat. Maar ja dat vind ik nog het minst erg aan deze hele ervaring.

Nadat we onze ervaringen met 's Zusje hadden gedeeld werd ons verbetering beloofd. Men gaat eraan werken en hoopte dat ze ons nog een keer terug zouden zien. Om vast te stellen dat het inderdaad beter zou zijn. Veel slechter kan in elk geval niet, maar om zoveel geld neer te leggen om het nog een keer te proberen? Nee, bedankt. En zelfs een korting zal dat niet aantrekkelijker maken. Wij laten 't Zusje in Arnhem voortaan in elk geval links liggen. Er zijn andere vestigingen waar ze het wel snappen. En er zijn andere restaurants waar je (wel) heel lekker kan eten en avondvullend kan genieten.

Mocht je na het lezen van mijn ervaring nog denken van ja leuk, gezellig, wij gaan bij 't Zusje in Arnhem eten, wees dan in elk geval lief voor het personeel. Zij kunnen er ook niks aan doen en zij doen hun best. Deel vooral zo veel mogelijk jullie ervaringen. Ik doe dit normaal gesproken ook niet zo snel, maar het is waarschijnlijk de enige manier om ze wakker te schudden en in te laten zien dat dit echt niet kan.

1,4