1. L.Rodenstein

Kaatje stond al 21 jaar op ons verlanglijstje en nu was het dan zover!

Misschien dat de verwachtingen te hoog waren, maar van de 25 nationale en internationale (top) restaurants was dit het dieptepunt. Een drankrekening van € 360,00 voor 6 personen, bestaande uit vier keer een "slokjes-arragement", twee keer een wijn-arrangement, 2 glaasjes port, 4 flesjes bier een rondje koffie en zes flessen tafelwater á € 10,00 per fles. En om nu € 12,50 voor een glaasje prosecco te vragen......

Het kost wat het kost, dat is niet de kwestie, maar als je telkens moet raden wat je drinkt vind ik dit niet bij deze ambiance passen. De Riesling bij de kabeljauw was erg lekker, maar de Spätburgunder sloeg nergens op. Evenals de te koude kabeljauw.

Ik had liever gezien dat er wat minder aandacht werd besteed aan het open houden van deuren bij het toiletbezoek en wat meer aan de primaire taken van het gastheerschap.

Er is niet één keer gevraagd of alles naar wens was. Toch jammer. Bij het weggaan is ons dat wel gevraagd en toen ik aangaf dat er wel wat op aan te merken viel, kreeg ik een vriendelijke glimlach en een wel thuis gewenst. (we overnachtten aan de overkant!)

Al met al was het een teleurstelling. Als je de volgende dag bij de bootjesverhuur Braam in Giethoorn met alle egards wordt ontvangen en als gast verwend door kleine, attente dingen, dan kan ik niet anders dan mijn wenkbrauwen fronsen! Met andere woorden: of we hebben erg veel pech gehad of het is echt vergane glorie.

In het hotel sliepen we in kamer 5, waar een prijskaartje aan hing van meer dan € 200,00. In een hotelkamer van Ibis of Mercure tref je dezelfde luxe en comfort aan. De "maxibar" met zelfbediening in de huiskamer van het hotel was dan weer wel prima. Maar als je aan het ontbijt vraagt of er nog bruinbrood is en je krijgt als antwoord:" nee, helaas. Of ik moet even naar de supermarkt gaan." Gemiste kans. Dan ga ik zelf wel langs Bakker Bart in Steenwijk!

Ik kan niemand bedenken bij wie ik "Blokzijl" kan aanraden. En na 21 jaar popelen is dat een deceptie.

4,1