1. rrrobb 6812 punten

Ik weet zeker dat we hier wel eens eerder heerlijk op het terras bij de sluis hadden gezeten, dat was ook de reden dat ik het idee had om hier op onze lange terugreis vanuit Emmen te willen gaan eten. Maar het is kennelijk ook langer geleden dan dat ik al recensies schrijf op eet.nu.
    Ook gisteren was het weer een fantastische avond om lekker buiten te eten en dan zit je daar ook echt fantastisch. Een heerlijke relaxte plek met zicht op een mooie oude haven en oude huizen. We bestelden twee pizza's bij een vriendelijke ober en de oude eigenaar, neem ik aan.
    Vooraf kregen we brood van het huis. Heel aardig, maar mijn ervaring met pizza is dat je niet teveel vooraf moet eten anders krijg je de pizza niet meer op. Dus ik heb maar één stukje brood genomen met kruidenboter. Gelukkig waren de eendjes in de haven wel blij met het brood. De kruidenboter heb ik maar op tafel laten staan. :-)
    Mijn vrouw had een calzone die opvallend mooi groot en luchtig was opgebold alsof het een soufflé was. En ik had een vispizza frutti di mare.
    De smaak viel helaas bij allebei wat tegen. Niet dat ze niet te eten waren, maar we hebben ze allebei veel vaker veel lekkerder gegeten. De calzone zou pittig moeten zijn, maar van pittig was geen sprake aldus mijn vrouw. En mijn vispizza had ook wel wat meer smaak mogen hebben en was wat vlak. Ik miste eigenlijk vooral de Italiaanse kruiden want hij was wel goed gevuld. Ook al had de vis ook wel wat meer naar vis mogen smaken. Het waren waarschijnlijk allemaal de wat goedkopere ingrediënten.
    De prijs was weliswaar niet bovenmatig hoog, maar het eten was er dus ook wel naar. Eigenlijk wel jammer want we hebben er wel weer heerlijk gezeten op het terras. Dus ik denk dat we er zeker wel weer eens langs zullen komen en dan weer op dat terras gaan eten. Hopelijk is het eten dan wat smakelijker.

6,3