Restaurant verhuisd

Restaurant is verhuisd naar Zevenhuizen 6, 5595 XE, Leende

1. adriaan 74492 punten

Het reserveren gaat weer als vanouds nu we na de handicaps van de Corona maatregelen weer we binnen mogen zitten. Het voelde als thuiskomen. De tafels waren gescheiden door plexiglazen platen, prima.
    Er was een nieuw huisaperitief waar de maître helemaal achter stond, dat moesten we natuurlijk proberen. Cuvée Première Rosé Brut van Gales uit Luxemburg gemaakt in verfijnde sappige stijl, met zachte mousse en tonen van rood fruit, heerlijk.
    Het eerste hapje was een crispy tarteletje met een dot fris tomatenschuim waarin een blokje licht ingedroogde watermeloen, afgewerkt met furikake, plakje tomaat en dotje delicate gembergelei. In een keer in je mond voor de optimale beleving, genieten!

Ik had uitgekeken naar de opengewerkte hartige wafel van tempura krokant, erop drie stukken gerookte paling in een ingedroogde XO saus, dotjes mayonaise en aangezuurde ringen van sjalot, ditmaal luxe afgewerkt met royale portie kaviaar. Net iets te groot om in een keer te nuttigen maar zo ingericht dat het in 3 hapjes te verdelen was. Een geweldige smaakbom met uitstekende textuur.

Voor ons de eerste kennismaking met zeeoren (Abalone). De chef had ze zacht gegaard en gepresenteerd in de eigen schelp waarbij een luxe garnituur. Onderin stukken oester afgedekt met lobbig schuim van ponzu waarop dunne plakjes zeeoor, rijk afgewerkt met geschaafde ganzenlever, stukjes hazelnoot en zeste van limoen. Dat leverde blije gezichten op, feestje!

De eerste begeleider kwam uit Piespoort, een droge Riesling geplukt van de steile hellingen langs de Moezel van Die Bronze Löwe. Gemaakt in een rijke stijl, licht belegen met een subtiele oily toets. Op een prachtig bord stukken van blauwvintonijn. Een plak sashimi van Akami, (het minst vette gedeelte aan de bovenzijde van de vis) waarop een plakje o-toro (het meest vette gedeelte centraal onder in de buik). Eromheen gemarineerde bundelzwammen, enoki, sojaboontjes, gepofte wilde rijst, kleine blokjes gelei van soja en sambai en verse kruidenblaadjes. Hele delicate smaken die door de heerlijke wijn werden aangevuld en versterkt. (9,5)

Op een dik wit bord een strakke presentatie. Super verse Noordzeekrab in een dunne krokante cannelloni gekruid met zuring op een bedje van plakken avocado, ernaast granité van groene appel en aan de andere zijde verse sla met groene kruidenblaadjes. In de mond een duidelijke hoofdrol voor de verrukkelijke krab met uitgekiende texturen. De Riesling was een schot in de roos, hij vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9,75)

Helemaal blij werden we van Meursault 'Les Grands Charrons' 2016 van Michel Bouzereau, ofwel chardonnay op zijn lekkerst. Ernaast een meesterwerk van de chef. Twee dikke langoustine staarten in een jasje van gepofte amarant waarop plakjes zoetzure pompoen. Ernaast een quenelle pompoencrème, bundelzwammen en een schuimige saus van citroengras. Het geheel was afgewerkt met dotjes crème van kakifruit en boemboe. Wow, hemelse smaken die perfect in balans waren met de voortreffelijke wijn. De absolute top! (10)

De Sommelière had nog een kelderschat gevonden en overgeschonken in karaf. Vosne-Romanée 'Aux Réas' 2012 van François Gerbet, loepzuiver met diepe transparante kleur, complex aroma met aardse tonen, strak in de mond met hele krachtige zuren en een sappige afdronk, wow. Op een antraciet bord een perfect gebakken zwezerik waarbij plakken hele frisse rettich, dotjes aangezuurde pindasaus met pinda en een grote parel van ganzenlever. Aan tafel aangevuld met een transparante saus en flink wat schaafsel van ganzenlever die langzaam over de zwezerik smolt. Dat was orgastisch genot, geweldig! (10)

Als dessertwijn een klassiek gemaakte Riesling Schweicher Annaberg spätlese 2017 van de inmiddels bekende wijnmaker Bernhard Eifel uit de Moezel. Rijk aroma met een vleugje petrol en in de mond sappig met verfijnde zuren. Op een wit bord met geperforeerde rand een strakke presentatie. Als basis een platte cilinder semifreddo van abrikoos waarop een dunne laag nougatine, afgedekt met een transparant krokantje. Hierop een quenelle kokosijs, parel van witte chocolade gevuld met een mousse van abrikoos, stukje gekonfijte abrikoos, schotsen van eierschuim en makarons van kokos. Mooie frisse smaken met een hoofdrol voor de abrikoos en aangename texturen met veel afwisseling. De Riesling sloot naadloos aan. (9,5)

Als afsluiter een krachtige espresso met een assortiment heerlijke friandises om de laatste gaatjes te vullen. Ze zijn echt te lekker om niet uit te proberen.

Bediening was uitstekend verzorgd door het vertrouwde team dat ondanks de corona stop toch alweer helemaal op elkaar is ingewerkt. Met complimenten voor de indrukwekkende wijnselectie.

Samengevat kunnen we stellen dat we een memorabele middag hebben beleefd, eentje die tot onze allerbeste ooit behoort. Een keuken die naadloos aansluit bij mijn persoonlijke smaak waarbij geweldige wijnen en perfecte bediening. Dit tegen zeer betaalbare prijzen. We zien al weer uit naar de volgende keer waarin wild centraal zal staan. Bedankt!