1. Op 23 juli ben ik gezellig met mijn vriendinnen uiteten geweest bij 't zusje in Arnhem. Van te voren is er telefonisch contact geweest en besproken dat 1 persoon (ik) coeliakie (glutenintolerantie) heb. Dit betekend dat je glutenvrij moet eten of anders doodziek wordt. De avond leek voorspoedig te verlopen, de welbekende glutenvrije prikkertjes zaten in mijn bestelde gerechten. Wel had ik mijn vraagtekens bij de sausjes. Maar goed, je vertrouwt het als je het hebt doorgegeven. Al snel merkte ik dat ik mij niet goed begon te voelen. Ik werd erg misselijk en voor dat ik iets zei ben ik met een vriendin naar het toilet gerend omdat ik moest overgegeven. Ik heb al sinds mijn geboorte coeliakie en ik weet echt wanneer het mis is. Dat was helaas het geval. We moesten ons etentje hierdoor onderbreken.

Een vriendin van mij heeft afgerekend en er werd gevraagd of wij tevreden waren. Mijn vriendin gaf aan dat dit niet het geval was omdat ik ziek was geworden.

Vervolgens kwam er een andere collega met de vraag wat er gebeurd was, weer hetzelfde verhaal uitgelegd. De collega (ik denk) de leidinggevende van die avond. Vertelde ons: als jullie nog niet hadden afgerekend kon ik nog wat voor jullie betekenen. Terwijl mijn vriendin aan de leidinggevende voor het afrekenen nog gevraagd heeft of ze een vuilniszak hadden voor mij omdat ik weer moest overgegeven. Ik wilde zo snel mogelijk naar huis en kon daarom hierop niet goed antwoorden, maar dit slaat nergens op.

De volgende dag heb ik dan ook 't zusje gebeld. Het hele verhaal opnieuw verteld en uitgelegd dat ik dit totaal niet klantvriendelijk is. De desbetreffende persoon aan de telefoon (jammer genoeg weet ik haar naam niet meer) vertelde dat ze het zou oplossen. Zij gaf toe dat het niet netjes is afgehandeld. Ze vertelde dat ze ging regelen om óf de drankjes van onze rekening te halen, óf een flesje wijn cadeau zou doen om de vervelende situatie te verzachten. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Mijn vriendin heeft ook nog een contactformulier ingevuld en gebeld zij kreeg als mededeling dat ze nog werd terug gebeld. Helaas heeft ook zij niks meer gehoord.

2,2