1. F.Lafontaine

Bij binnenkomst werden we door een heer (eigenaar of manager?) ontvangen zonder reactie op onze groet. Meneer drukte direct op de kassa zonder iets te vragen. Toen hij de prijs noemde kwam ik erachter dat hij mijn jongste (11) voor de prijs van een volwassene had aangeslagen. Toen ik aangaf dat het bedrag niet klopte en dat mijn dochter elf is, reageerde meneer zeer geagiteerd. Volgens hem had ik het eerder moeten aangeven? We zij gewend dat er normaal gesproken door het andere (wel altijd vriendelijke) personeel aan de kinderen gevraagd wordt hoe oud ze zijn. Meneer deed erg moeilijk en gaf aan dat hij het dan weer helemaal uit de kassa moest halen. Was ondertussen zelf behoorlijk geïrriteerd door deze onvriendelijke benadering maar heb het voor de kinderen netjes gehouden.
    Sorry hoor meneer maar als u dit leest : U bent beslist geen visitekaartje voor deze zaak. Besef u maar dat u het van uw gasten moet hebben. De klant is koning toch?
    Misschien had u een slechte dag, maar een beetje professionele houding mag voor uw gasten toch wel verwacht worden. Zij zorgen tenslotte toch voor uw inkomsten en betalen hiervoor. Zij willen graag een gezellige avond en een beetje vriendelijkheid en gezelligheid is dan toch niet teveel gevraagd?