1. Weer retour naar El Puente voor een culinaire wereldreis. Kan vast verklappen dat er een flinke stap is gezet. Ze zijn inmiddels alle dagen in de week open en bij de gerechten worden wijnadviezen geven.

Na een fijn ontvangst mochten we een tafel kiezen, het werd er een aan het raam met uitzicht op de brug. Als aperitief een Verdejo 2018 uit de Rueda van Telmo Rodriquez die zeer goed beviel. Ernaast een trio hapjes gepresenteerd door de chef. Krokantjes van rode Emma aardappel gestoken in de Emma aardappel, erg lekker met mooie kruidige toets.
    Op een schijf rode kool een merengue van rode kool met een toefje hangop van vadouvan, mooi hoog op smaak met intense kerrie toets.
    Tussen stukjes houtskool vonden we zwarte brioche broodjes gevuld met compote van aubergine en citroengras, verrassend lekker.

De amuse was een gouden pinda gemaakt van kokos en saté waarbij krokantjes van ui, toefje crème van sambal en een stukje augurk. Mooi hoog op smaak met prima texturen.

De huisgemaakte warme brioche werd vergezeld van een heerlijke Italiaanse olie en een quenelle geweldige notenboter, die eerste die die van Jonnie in smaak overtrof, wow.

We zetten het aperitief door bij de eerste gang met Thaise invloeden. Licht gepekelde zeebaarsfilet met verschillende bereidingen van pompoen, schijfje Nashipeer, toefjes frisse gel van citroenmelisse, dotjes kruidige crème van waterkers en gepofte wilde rijst, afgewerkt met zeste van kaffir wat voor een aangenaam aroma zorgde. De baars had een lichte bite en delicate smaak. Een uitgekiende smaakbalans waarin je ieder ingrediënt goed proefde. De Verdejo sloot naadloos aan, prima! (9,25)

Voor bij het Franse gerecht een dikke Chardonnay 2017 uit Californië van Bogle, rond met vanille toets. In de schelp twee donker bruingebakken coquilles op een crème van aardpeer met zwarte truffel waarop bundelzwammen, ernaast saus van notenboter. Het geheel afgewerkt met een frisse Champagne Beurre Blanc. Mooie volle smaken waarnaast de Chardonnay wat frisser werd. (8,5)

Bj de Mexicaanse bereidingen van Langoustine kreeg ik een keuze. Het werd de frisse Rueda van Telmo Rodriquez die we ook als aperitief gedronken hadden. Maar liefst drie bereidingen gepresenteerd in verschillende schaaltjes.
    Om te starten tartaar van langoustine in een sausje van cactus met Tequila trio, erop dotjes guacamole met hierin pikante krokantjes, verder nog zoetzure cherrytomaatjes en een plakje Jalapeno. De Mexicaanse invloeden waren duidelijk aanwezig, deze zorgden ervoor dat de delicate smaak van de langoustine wat op de achtergrond kwam. De cactus toets was verrassend en de Jalapeno lekker pittig.
    Verder met een lekkere dikke geschroeide langoustine staart waarbij een ijsje van avocado, dotje tomatenmayonaise en pikante krokantjes, heerlijke pure smaken.
    Om af te sluiten een romige langoustine bisque met een krokantje van kikkererwt en dotjes tomatenmayonaise, genieten! (9)

Bij de Franse ganzenlever bereidingen werd een Spätburgunder 2015 voorgesteld, de ‘Aufwind SP’ van Thomas Hensel uit de Pfalz, aards kersensap met een subtiel bittertje.
    Om te starten een Ferrero Rocher van ganzenlever, een echte bonbon.
    Verder met een blokje terrine waarop Amarena confiture en macadamia, heerlijk!
    Om af te sluiten een stukje bruingebakken lever in een heerlijke madeirasaus (à la Wollerich) met gemalen hazelnoot en gekarameliseerde uitjes. Een delicatesse waarnaast de wijn, die voor mij niet optimaal geselecteerd was, het beste combineerde. (9)

Als afsluiter een espresso met lekkere friandise.

Bediening was zeer goed verzorgd op een hele gezellige wijze met gedetailleerde uitleg bij de gerechten. Aan de wijnkeuzes mag van mij nog iets meer aandacht worden geschonken.

Samengevat was ik onder de indruk van de stap die door de keuken is gemaakt. Chef Nick Spaan kookt hoog op smaak (waar ik erg van houd), de smaakbalansen en combinaties zijn verbeterd. Partner was erg tevreden met haar vegetarische keuzes. Een groot pluspunt is dat je hier tegen menu prijzen à la carte eet en dat de gerechten soms proeverijtjes zijn, helemaal mijn ding. Ze behoren wat mij betreft bij de top van Eindhoven en ik voeg ze dan ook graag toe aan mijn favorietenlijst. Van de zomer eens het terras aan het water uitproberen, aanrader!

Vorige recensies van adriaan

• Een nieuw restaurant met een voor ons bekende chef, Nick Spaan. Vorige week geopend, wij waren benieuwd. De locatie is prima, aan het water tegenover het van Abbemuseum. Je komt binnen bij de open keuken, waarachter de bar, koffiebar en restaurant, achteraan nog een private dining-ruimte. Lang en smal met aan de waterkant een glazen gevel en terras. Langs de raam de vier persoons tafels met houtenblad waaraan comfortabele armstoelen. Aan de muurzijde hogere twee persoons-tafeltjes. In de muur zijn boogjes gemetseld die doen denken aan een brug, de naam van het restaurant. Op de achtergrond een gezellig jazzy muziekje.

De kaart is overzichtelijk ingedeeld, van licht naar krachtig en van voordelig naar wat duurder. Ook de wijnen zijn volgens smaak categorie ingedeeld zodat gasten zelf de favoriete passende wijn bij het gerecht kunnen kiezen.

Ditmaal ben ik voor een prettig geprijsde fles met lekker wijn gegaan. Gerechten zijn prima bereid, verfijnd met goede smaken en goede smaken combinaties. De landen die bij gerechten staan geven slechts de inspiratie aan.

Bediening was zeer goed verzorgd, gezellig met goede presentaties van de gerechten.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, het voordeel is dat je a la carte kunt eten voor een zeer betaalbare prijs.

Kortom, Eindhoven heeft er weer een prima locatie bij.