1. Afgelopen vrijdag met 4 personen gegeten bij ‘Het Huis met de Duivengaten’. Inmiddels al een tijdje een nieuwe eigenaar die het interieur flink heeft aangepakt. Het restaurant is daardoor laagdrempeliger geworden en voelt gezellig en warm aan. De enthousiaste gastdame beveelt voor de dames een droge, frisse biologische wijn aan en voor de heren een wat zwaardere rode wijn. Beide meer dan goede keuzes. Vooraf een proeverij van de voorgerechten. Een goede manier om kennis te maken met de (prima) keuken. De meeste gerechten, waarvan het wolvarken -ik verzin dit niet- uit Zuidwolde me is bijgebleven, vinden hun oorsprong in de directe omgeving. Lekker lokaal, ik houd daar persoonlijk wel van. Als hoofdgerecht kiezen de dames gebakken parelhoen en de heren een duo van rund. Beide uitstekend, alhoewel de parelhoen op punten wint. Het geheel wordt begeleid met zelfgemaakte patat, aardappeltjes, witlof en sla. Een keer de witlof aanvullen is geen enkel probleem. Als nagerecht lokaal gemaakt ijs begeleidt met ananas en een grote portie Crème Brûlée. Nu heb ik vaker Crème Brûlée gehad, maar zo voortreffelijk als deze nog nooit. Een aanrader ! Al met al een heerlijk relaxt avondje uit geweest bij ‘Het Huis met de Duivengaten’.