Het Huis met de Duivengaten in Hoogeveen

1226920675 89
1591910218 78
1658271954 85

1. Natascha

Gegeten hier. Mooi gebouw, sfeervol van binnen. Vriendelijke jongeman in de bediening. Helaas houdt het hier bij op. Voorgerecht panpizza mag de naam panpizza niet dragen. Bodem was ontzettend taai. Als hoofdgerecht een brioche met pulled meat gekozen van de streetfood kaart. Broodje warm vlees van de friettent smaakt nog beter! En dat voor 18,75 euro!
    De gerechten aan de andere tafel zagen er overigens wel wat beter uit. Die gasten hadden denk ik van de andere kaart gekozen. Wij komen hier niet meer terug. Prijs - kwaliteit verhouding echt scheef.

1,9
  2. Angelique

Een heerlijke high tea mogen beleven!
    De moeite zèèr zeker waard…
    Zo knus en oooo zo lekker aan hapjes en lekkernijtjes.
    Zoet en hartig.
    Warm en koud.
    Om te smullen…
    Echt heel gezellig!
    De theesoorten en de leuke bedrukte aparte theezakjes met inhoud aan tekst!
    Echt een aanrader voor iedereen…
    En uiteraard niet te vergeten de gastvrouw”Annemarie”

Ze begrijpt haar vak!
    Zo aardig.
    Zo beleefd.
    Zo gemeend,
    zo gemanierd,
    zo gewoon,
    En zooooo gastvrij!

Chapeau,
    Het huis met de Duivengaten…
    jullie krijgen en verdienen een dikke 10!

Alfred en Angelique ❤️

3. Met z'n vieren overheerlijke gegeten. Het interieur is niet zo gezellig, maar ach… het overheerlijke grand dessert maakt alles perfect!

4. Afgelopen vrijdag met 4 personen gegeten bij ‘Het Huis met de Duivengaten’. Inmiddels al een tijdje een nieuwe eigenaar die het interieur flink heeft aangepakt. Het restaurant is daardoor laagdrempeliger geworden en voelt gezellig en warm aan. De enthousiaste gastdame beveelt voor de dames een droge, frisse biologische wijn aan en voor de heren een wat zwaardere rode wijn. Beide meer dan goede keuzes. Vooraf een proeverij van de voorgerechten. Een goede manier om kennis te maken met de (prima) keuken. De meeste gerechten, waarvan het wolvarken -ik verzin dit niet- uit Zuidwolde me is bijgebleven, vinden hun oorsprong in de directe omgeving. Lekker lokaal, ik houd daar persoonlijk wel van. Als hoofdgerecht kiezen de dames gebakken parelhoen en de heren een duo van rund. Beide uitstekend, alhoewel de parelhoen op punten wint. Het geheel wordt begeleid met zelfgemaakte patat, aardappeltjes, witlof en sla. Een keer de witlof aanvullen is geen enkel probleem. Als nagerecht lokaal gemaakt ijs begeleidt met ananas en een grote portie Crème Brûlée. Nu heb ik vaker Crème Brûlée gehad, maar zo voortreffelijk als deze nog nooit. Een aanrader ! Al met al een heerlijk relaxt avondje uit geweest bij ‘Het Huis met de Duivengaten’.

5. a kleinheerenbrink

Afgelopen woensdag 7 juni hebben we een high tea gehad in dit bijzonder restaurant, aan de buitenkant is het een heel erg oud gebouw, maar binnen was het knus modern.
    Onze high tea was super, we waren met een stel vriendinnen en ieder was meer dan tevreden.
    Een aanrader

6. Vanavond heerlijk gegeten. Erg vriendelijke bediening en de kinderen mochten een kijkje in de keuken nemen tijdens de bereiding van hun toetje. Helemaal top!

7. j mansier, zwederaweg 39, 7963 bs ruinen

Ontvangst keurig. Zitmeubilair kan er mee door. Harde stoelen. Menu en menusuggesties goed. Enorm badkamergeluid wat spreken met tafelgenoten moeilijk maakt, en dat drukt mijn beoordeling erg. Kwaliteit eten goed. Bediening keurig. Value for money niet meer dan voldoende.
    Prijzen drankjes (wijn) aan de hoge kant. Bij vertrek geen uitgeleide of hulp bij pakken jassen.

8. Voor ons huwelijk, 25 jaar, hebben we een dinerbon gekregen. We hebben er dus als gezin gegeten en het was erg lekker. Voor elk wat wils. Het restaurant zag er gezellig en verzorgd uit. Ook het dessert viel enorm in de smaak bij beide dochters, er werd zelfs nog een extra schepje chocolademousse bij gedaan, toen de serveerster hoorde dat ze dat zo lekker vinden...leuk toch.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

9. Heerlijk een maaltijd via de Shell gegeten. Dat was perfect en erg lekker, alleen jammer dat je lang moest wachten op de gangen van je eten. Dus je moet geen haast hebben als je daar gaat eten, maar verder wel goed en lekker.

10. Anneke Bult

Was lekker en gezellig.

11. Gisteren gegeten bij dit restaurant, goede ontvangst en de service gedurende de hele avond was super! Vriendelijk personeel met kennis van zaken, bijpassende wijnen bij ons verrassingsmenu waren heerlijk. De gerechten waren met zorg uitgekozen, alle gangen smaakten heerlijk en de opmaak was mooi. Al met al een gezellige avond gehad. De tijd tussen de gerechten hebben we niet als vervelend ervaren, we waren tenslotte een avond uit bij een restaurant en niet bij een eetcafé. U zult ons hier zeker terugzien!

12. Heerlijk eten. Maar erg weinig. Zeer slechte bediening, we moesten wel een half uur op ons drinken wachten na drie keer vragen. Stoelen zitten ook niet comfortabel.

13. Martijn

15. Vanavond bij Het Huis met de Duivengaten gegeten. We komen uit Zeeland maar zijn een weekje met vakantie in Ruinen.

Via internet bij Het Huis terecht gekomen. Een verrassend mooi pand, authentiek en sfeervol van buiten maar binnen juist ietwat modern en strak ingericht. Leuk contrast! Het restaurant heeft verder echt een "huiskamergevoel", iets waar wij erg van houden.

Als voorgerecht hadden we de proeverij. Super! Allerlei koude voorgerechtjes op een mooie manier gepresenteerd. En allen zeer smaakvol!

Daarna hadden mijn tafelgenoten de eendenborstfilet en hertenbiefstuk. Ikzelf had gekozen voor de kwartel. Mijn tafelgenoten waren erg tevreden over hun gerechten. Ik was veel minder tevreden... de kwartel was gortdroog en niet van het botje te krijgen. Ik ben absoluut geen 'kluiver' en had dan ook gehoopt dat het vlees zo van het bot zou vallen, maar helaas. Verder is een kwartel natuurlijk erg klein, dus vrijwel geen vlees. Ik had erg spijt van mijn keuze voor de kwartel.

Wel lekker gegeten van de bijgerechten; gebakken aardappeltjes, frietjes, salade en broccoli met (kaas)saus. Dat smaakte allemaal goed. Als dessert gekozen voor het grand dessert. Mmmm! Erg lekker!

Over de bediening niets dan lof; vriendelijk en gastvrij. Echter was de tijd tussen de gerechten soms wat lang. Het duurde ook erg lang voordat onze bestelling opgenomen werd, toen zaten we al zo'n drie kwartier binnen. Maar al met al zijn we aangenaam verrast en hebben we lekker gegeten in een sfeervol, fijn restaurant!

16. Vanavond uit eten geweest bij het huis met de duivengaten, eerst nog even een drankje gedronken buiten en ons voorgerecht lekker in het zonnetje opgegeten. Beide mosterdsoep, echt enorm lekker en een echte aanrader! Vervolgens maar naar binnen gegaan voor het hoofdgerecht. Restaurant ziet er erg mooi uit. Wij hadden spare ribs en T-bone als hoofdgerecht maar vonden het beide wat tegenvallen. Personeel wel erg vriendelijk.

17. Wij hebben lekker op het terras gezeten om te genieten van een 3 gangen menu. Met voor mij een lekker vers getapt witbiertje erbij op deze mooie dag. Er wordt door de keuken veel aandacht besteedt aan de gerechten en dat is goed te zien en te proeven. De bediening is vanaf het eerste moment prettig, vlot en vriendelijk. Het restaurant is sfeervol ingericht en ademt authenticiteit en gezelligheid uit. Kortom het is zeker aan te raden om eens een bezoek te brengen aan Grand Café Het Huis met de Duivengaten.

18. Super gezellig restaurant. Lekker eten, een echte aanrader!

19. Zeer goede ervaring gehad. Het personeel was vriendelijk en netjes. Mooie uitstraling ook in het restaurant. Verder was het eten uitstekend. Niks te klagen gehad. Wij komen zekers nog een keer weer.

20. Jacomijn

21. Op basis van de vorige recensies gekozen om hier te eten. Bij binnenkomst volgt gelijk een verrassing: er zit een andere eigenaar in en het interieur is vernieuwd. Het ruikt er nieuw en de inrichting is erg strak, totaal anders dan de 17 eeuwse gevel.
    We krijgen een plaats in het midden en de tafel is keurig gedekt en stoelen zitten comfortabel.
    De kaart is overzichtelijk en biedt genoeg keus. Het smaakt allemaal prima en de sidedishes met groente, salade, frietjes en aardappeltjes zijn voldoende.
    De bijbehorende wijnen zijn goed.
    Kortom een prima adres om te eten maar de sfeer moet er nog een beetje inkomen

22. rien en edel

Dit is nu eens een restaurant, waar je je thuis kunt voelen.
    Ongedwongen praatje aan de bar met heerlijke amuses.
    Ik kies voor een verrassingsmenu en mijn vrouw gaat op safe voor vis. Mooie volle smaken en duidelijk de hand van een kok die een eigen stijl heeft. Dat merk je vooral aan de sausen. Werkelijk schitterend is de mogelijkheid om wijnen en spijzen te combineren. Gastvrouw Karianne gaat mijn uitdaging niet uit de weg en verrast ons iedere keer weer met mooie combinaties. Mijn voorkeur voor Duitse wijnen was hier ook weer mijn favoriet. Op en top gezellig en een avondje uit was weer genieten.
    Bedankt Maarten en Karianne.

23. Laatst hier heerlijk gegeten met vrienden. We hebben ons laten verrassen, en dat kun je ook prima aan de keukenbrigade overlaten. Het was allemaal erg lekker en ook mooi geserveerd. Vooral het voorgerecht van tonijn was goed maar ook het vegetarische alternatief van rode biet en geitenkaas was super! Als hoofdgerecht een lekker mals stuk wild zwijn, wederom smullen. En als de bediening dan ook nog eens vriendelijk en vlot is dan maakt dat een avond uit helemaal af. We hopen hier snel weer eens aan te schuiven.

24. Viel tegen. Vorig jaar een keer geweest, toen heel goed. Nu veel minder. Het tafelkleed was niet schoon en had wel eens gestreken mogen worden. Het menu met wijnarrangement was weinig bijzonder. Gewoon wel lekker eten, maar geen aparte, verrassende smaken. Ook de wijnen waren minder: de rosé was niet voldoende gekoeld en de dessertwijn was erg vlak van smaak. Ik kreeg de indruk dat de eigenaren met vakantie waren, zou dat er iets mee te maken hebben? De bediening was goed, alleen met een beetje overdreven toontje.

Jammer!

6,3
  25. gonnie dekker

Vandaag hadden wij een leuke verrassing onze zoon belde komen jullie bij ons eten oke doen we daar aan gekomen kregen wij van onze kleinzoon een bon van jullie met de mededeling smakelijk eten waarna onze zoon zij je moet er om half 8 zijn alles was geregeld en wij moeten zeggen het was voortreffelijk tot aan het eind een heerlijk verrassings menu met heel erg lekker eten dank jullie wel en Michel en Esther heel erg bedankt groetjes Herman en Gonnie iut Hoogeveen.

26. Wij komen hier ongeveer 1 x per maand en nemen dan een verrassingsmenu. Omdat wij zo vaak komen weet Maarten zo langzamerhand wat wij lekker vinden. Het is iedere keer weer een kunststukje, wij noemen het eten proeven, prima en leuk, met verstand van wijnen door Karine geserveerd. Ga zo door.

27. J. Uijtendaal

Wij komen niet uit de buurt, en via deze site ben ik bij dit restaurant terecht gekomen. Ik moet zeggen er is niets overdreven. Een heerlijk knus (ongeveer 10 tafels), gezellig restaurant. Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening.

Een echte aanrader.

28. Omdat wij in Hoogeveen wonen, eten wij zo ongeveer een keer in twee maanden bij Het Huis met de Duivegaten.

En wij vinden het iedere keer weer heerlijk en erg gezellig.

De bediening is erg vriendelijk en correct.

Herman en Gonnie Dekker.

29. Tienen geef ik niet, maar het was hier werkelijk top! Tevoren waren wij gewaarschuwd dat het niet meer was zoals vroeger.... Pure kletspraat!

Zeer plezierige bediening. De gerechten waren op hoog niveau qua presentatie, originaliteit en smaak.

Wanneer wij weer in Drenthe zijn komen wij hier zeker terug!

30. We hebben in de afgelopen jaren al diverse keren hier gegeten. We gaan altijd voor het verrassingsmenu en het is echt nog nooit tegengevallen. Het is elke keer weer een feest wat je op je bord krijgt, zelf als je beperkingen aangeeft. Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik gevraagd hier rekening mee te houden en zonder verdere toelichting wordt inderdaad precies datgene dat je dan niet 'mag' eruit gelaten en krijg je een eveneens heerlijk alternatief!

Het is er altijd gezellig en knus, de bediening is perfect, echt een heerlijk avondje uit.

31. We hebben hier al een aantal keer gegeten en iedere keer is het weer een feest! De bediening is vriendelijk en vakbekwaam, maar ook gezellig en van wat er uit de keuken komt, kunnen we alleen maar genieten. We lusten dan ook alles maar toch krijgen we hier steeds weer iets verrassends.

We hopen nog vaak bij de familie Dragt in hun mooie restaurant langs te komen.

32. We hadden beiden het verrassingsmenu voor E 41 p/p en het was subliem.

Wachttijd was precies goed, gerechten super en de hele ambiance in het restaurant sprak ons aan.

We waren aan het eind E 120 euro kwijt voor ons tweetjes en meer dan waard. Een restaurant waar kwaliteit op nr. 1 staat.

Wij komen zonder twijfel weer terug!

33. Ook in 2009 was het weer geweldig.

In 2010 gaan we weer vaak genieten.

De vermelding in de Lekker was ook zeer verdiend.

34. Jeroen Kolhoff

Meerdere malen heb ik mogen genieten van de proeverijen van Maarten en de plezierige bediening van Karianne. Een absolute aanrader!

35. Knus en gezellig restaurant met eten op topniveau, ook vegetarisch. Een ster zou zeker op zijn plaats zijn!

36. Leuk restaurant, porties voedsel zijn groot en smakelijk, wijnen zijn een aandachtspunt. Algemene indruk = erg goed