1. familie Peters

Vanavond gegeten bij Goodfellas in Emmen. Enkele jaren geleden hier een paar keer gegeten en toen daar erg genoten. Het was destijds een vrij exclusieve eetgelegenheid, daarom wilden we graag onze vrienden uitnodigen voor deze avond, en samen genieten van een exclusief diner. Maar wat een teleurstelling!!

We zaten in de serre, was nou niet een erg gezellig plekje en mijn vriend keek bijna een uur lang in de zon, omdat de zonwering niet voldoende breed was. Verder zaten we de hele avond te zweten bij een veel te warm afgestelde kachel. au, deed gewoon pijn die hitte. Gelukkig heeft de bediening deze eind van de avond lager gezet!

Het stokbroodje vooraf, stelt niets voor. Broodje uit de oven met drie kleine bakjes saus erbij, waar je welgeteld € 6,- per broodje voor betaald. Werkelijk niet in verhouding!

De carpaccio was op een bord gekletterd met een streep mayonaise (of dikke saus erover). Kleur van het vlees viel in het niet bij het bord. Afgemaakt met een hoop strooikaas erover gegooid! Ik kies regelmatig in andere restaurants de carpaccio, maar wat een desillusie! echt zoooo jammer!

Zalmfilet is normaliter mijn favoriet, maar ik vond deze echt niet lekker. té visserig van smaak en een joekel van een stuk vis met stuk dik vel, neergegooid op een klodder aardappelpuree (lees hier meer over in de recensies: mensen, stóp met die klodder aardappelpuree onder je vlees of vis!).
    Van de "in de oven gegaarde zalmfilet met een korst van groene kruiden, knoflook en rode pepers" was niets terug te vinden. Niks geen korst en totaal geen groene kruiden; er was gewoon een klodder tappenade overheen gegooid. En uit eerdere ervaring waren de gerechten keurig afgemaakt met een mooi garnituur, hier hadden we een takje van een of andere sla of kruid er overeen gegooid: en thats it!

En dan de bijgerechten: een bakje patat, een bakje gebakken krieltjes die dropen in het vet (olie) en een bakje handtissues. Verder een bak met worteltjesjulienne met rozijnen: gewoon vies! Geen salade, warme groente of lekkere rauwkostsalade. En ook lees dit in andere recensies. Mensen, doe ook iets met de feedback a.u.b., anders ga je het niet redden!!

De desserts stellen ook niet veel voor: veel slagroom, weinig kwaliteit!!. Een paar bollen ijs en paar toeven slagroom, afgegarneerd met werkelijk één verse aardbei. Jongens dit kan mijn dochter van 15 jaar beter. Wat een afgang! Niet eens een dessert met vers fruit. In het verleden hadden jullie echt prachtig desserts: tongstrelend, maar o zo prachtig gemaakt!! Daar is niets meer van over!

En dan: ga je eind april uit eten, overal zijn asperges te koop, daar wilden twee van onze gasten voor gaan, maar staan er geen asperges op de kaart! "nee, die worden waarschijnlijk pas zondag geleverd, maar dat is nog niet zeker." was het antwoord op onze vraag.

Eigenlijk schamen we ons erg tegen over onze gasten. We hadden hen vanavond uitgenodigd, en 'ontvoerd' naar deze locatie: als verrassing en dan maak je dit mee. Je begrijpt vast dat dit voor ons een teleurstelling was.

Positief was de bediening: gastvrij en echt super vriendelijk. Maar helaas, ondanks dat, hoeven wij hier niet meer heen. Jammer, want we hadden Goodfellas erg hoog staan.

Wat is er gebeurd met Goodfellas!?? Zit er een nieuwe eigenaar op? Een andere chefkok? Ander beleid? Wij hadden zeer goede ervaringen maar na vanavond is onze mening heel erg veranderd. Jammer!

4,1