1. Voor € 12,50 een driegangenmenu, daar moet je niet teveel van verwachten. Met z'n tweetjes op goed geluk er naar toe want het was uiteraard knetterdruk. We werden ontvangen door een enthousiaste en vriendelijke dame, waarschijnlijk één van het vaste personeel. Wat ons meteen opviel was het rumoer, we twijfelden zelfs even daarom of we weer zouden vertrekken. Toch maar gebleven. Vrij snel werden we aangesproken door de "gastvrouw", zij legde ons uit hoe het werkt bij Bregje.
    Uiteindelijk hebben we gekozen voor: 1. Sushirol vooraf + Gekonfijte eendebout hoofd + New York cheesecake na en 2. Beef Tataki vooraf + Ossenhaas spies hoofd + Dame Blanche na.
    Bovengemiddeld lang wachten tussen de verschillende gangen. Sushirol erg smakelijk, evenals de Beef Tataki!! Helemaal niets mis mee. Bij de gekonfijte eendebout viel het vlees bijna van het bot als je er naar keek, supermals en ook weer smakelijk. De ossenhaasspies was ook dik voor elkaar. Frietjes en alleen een (beetje uitgedroogde) salade bij het hoofdgerecht was wel een beetje karig, we misten een warme groente erbij. De nagerechten waren ook goed, ware het niet dat de diepvries kapot was en daardoor de Dame Blanche grotendeels gesmolten was. Ik kreeg dus eigenlijk een soort milkshake voorgeschoteld die min of meer gecamoufleerd werd met een enorme toef slagroom. De bediening verontschuldigde zich voor de kapotte diepvries. Kan gebeuren, ik had er echter voor gekozen om dan geen ijs meer te serveren. Ondanks dat heb ik het toetje wel aangenomen. De New York Cheesecake? Heul lekker, zoet, zuur en fris waren prima in balans. Bij het afrekenen (één pin automaat is te weinig!!) paar foutjes: 1 wijn teveel, 1 water teveel en 1 brood teveel. Werd niet moeilijk over gedaan, dan doen wij ook niet moeilijk.
    Al met al prima gegeten maar we zullen er niet snel terugkeren, hoofdzakelijk vanwege het enorme lawaai.
    De prijsstelling nodigt absoluut uit voor gezelschappen. Die waren er die avond dan ook volop en dat helpt zeker niet mee in het geluidsniveau.
    No-nonsense aankleding, what you is what you get, geen pretenties richting duurdoenerij. Als je van buiten naar binnen kijkt ziet het er in ieder geval aanlokkelijk uit. Ik denk dat Proeflokaal Bregje in Meppel nu al een succesformule is. Nog een paar kleine verbeterpuntjes, maar dat komt vanzelf.