Proeflokaal Bregje in Meppel

1619984775 63
1662041283 60
1694751900 63

1. Vriendelijke man

Kwam met een groep van 6 gepensioneerden. De man achter de bar was erg passief agressief jegens onze groep 70+ers.

Wij komen hier nooit meer terug. Dan maar bingo met koffie en thee in het bejaardentehuis! Goedkoper en minder stress. Meppel verdient beter.

2. Het eten was heerlijk en de bediening vriendelijk. Aanrader om naar toe te gaan.

3. Wat een SLECHTE tent! Op doorreis wilden wij wat eten. Gereserveerd via website. Er staan hier kinderen te serveren. Bij het tafel indekken worden er lege waterglazen gebracht. Ik bestel een rode wijn, mijn tafelpartner een biertje. Ik wil een flesje kraanwater bij mijn wijn, krijg ik niet. Ik moet een fles merkwater bestellen. Wat?!? Op de drankkaart staat geen prijs voor één fles water. Waarom die lege waterglazen? We bestellen voor 2,50 een salade maar door dat waterverhaal is onze avond verpest en willen we naar huis. Dus geen toetje. Bij afrekening wordt er doodleuk verteld dat de salade van 2,50 is verrekend met het niet gegeten toetje. 2 toetjes totaal 2,50???
    Wat een SLECHTE tent. Volgende dag bel ik naar het hoofdkantoor. Ja, zo is onze formule... Klanttevredenheid? Gastvrijheid? Nee, deze formule is uitbuiting van personeel, maximalisatie van de winst! Heeft niks met een gezellig avond eten te maken. Ga hier NIET eten! Zeg het voort!

4. Bij mijn vegetarische maaltijd zat normale kroepoek, mijn maaltijd was voor de helft koud, er werd gezegd dat dit zo hoorde... toen ik naar het toilet ging, plakte de klinken, en lag er allemaal rommel op de grond, zag er erg smerig uit.
    Na protest mijn hoofd gerecht niet betaald.

2,7
  5. Bediening mag wel beter.
    Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht kwam er geen bediening of we nog wat drinken wilden.
    Toen het hoofdgerecht werd geserveerd, vroegen wij om drinken. Het duurde zo lang. Dat we geen drinken hadden tijdens ons hoofdgerecht. Dit kan absoluut niet! We kregen pas het drinken toen wij het hoofdgerecht al op hadden. Dit is geen goede service. Dit mag absoluut verbeterd worden. Dit had ik aangegeven tijdens het afrekenen. De reactie die werd gegeven, vond ik niet prettig. Er werd niet veel aandacht aan gegeven.
    Ik vond dit erg teleurstellend! Dit zou voor mij wel een reden zijn, dat we niet meer terug komen. JAMMER!

6. Vandaag eten laten bezorgen, om de horeca te steunen. Het eten was voornamelijk lauw toen we het kregen en koud halverwege de maaltijd. Er zou een salade bij zitten, maar die miste. Ik begrijp dat het lastig is om maaltijden warm aan te kunnen bieden, maar gebruik dan ander materiaal of warmhoudboxen of iets dergelijks. We waren wel teleurgesteld op Valentijnsdag. Alleen de soep en de patat waren warm.

4,5
  7. Soep was koud, nadat we het hadden gezegd aan de bediening netjes weggehaald en zeer snel weer terug, opgewarmd in de magnetron bah.
    Eten was op zich lekker, maar alles op mijn plankje was lauw, jammer was idd niet duur, maar betaal liever wat meer.

3,7
  8. De Opschepper

9. De prijs verhoudt zich tot de kwaliteit. Denk niet dat er hier gekookt wordt. Volgens mij komt het eten van de groothandel en wordt het opgewarmd in de magnetron. Daarbij komt de aardappelsalade zo uit een bakje van de supermarkt. Conclusie: als je van lekker eten houdt, moet je hier niet zijn.

10. Jack Custers

11. Prijs kwaliteit Oke, je kan niet teveel verwachten voor die prijs.

Verder geen fijne ervaring gehad.
    Binnen komen naar een tafeltje gewezen worden. Daar al 10 min moeten zitten wachten op een kaart.
    Vervolgens nog al even voordat je je drinken krijgt.
    Krijg je je voorgerecht staat er erg lang een leeg bord voor je neus. (Waarbij ik al ex horeca medewerker de kriebels van krijg) wordt je bord weggehaald zijn de glazen drinken leeg wordt nergens naar gevraagd. Dat duurt weer enige tijd.
    Al met al en kan zo nog even doorgaan. Maar als ex medewerker horeca gaan hier mijn nekharen recht van overeind staan en jeuken mijn handen! Overzicht overzicht overzicht en een zeer strakke goede taken verdeling en dan ben je al voor de helft klaar. Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen en een glimlach. Klant is koning!

En een tip nog probeer wat aan de gehorigheid/galmen te doen. Het gevoel gehad in een kippenhok te zitten.

12. Heb hier laatst gegeten met de verjaardag van mijn oma. Dit had ik telefonisch doorgegeven, omdat wij daar extra aandacht voor wilden. Dit kregen wij met het dessert waar een leuk vuurwerkje bij zat en het personeel begon Er is er één jarig te zingen. Verder was het eten erg lekker, netjes personeel en een zeer leuk aangekleed restaurant. Een echte aanrader!

13. Bij de online reservering doorgegeven dat er één persoon glutenvrij eet, dit nogmaals telefonisch doorgegeven op de dag zelf, aangezien het nog weleens misgaat. Dit was geen probleem, bijna alles kon gekozen worden van de menukaart. Helaas waren er erg veel gerechten die niet glutenvrij geserveerd konden worden. De keuze gemaakt om als hoofdgerecht de ‘vleesplateau’ te eten. De minihamburger was niet glutenvrij, dus een extra stukje ossenhaas. Wanneer het gerecht geserveerd werd, bleek dat toch de satésaus niet glutenvrij was. Toen iedereen bijna uitgegeten was, kwam de bediening aan met glutenvrije gekookte aardappelen. Bleek de patat en salade niet glutenvrij te zijn! Heel vreemd dat dit niet wordt gecommuniceerd. Het personeel is ook erg slecht op de hoogte van diëten. Vind dit een slechte zaak, hierdoor worden mensen erg ziek. Wij geven het vertrouwen in een restaurant dat zij op de hoogte zijn van bepaalde diëten. Wanneer je dit niet waar kunnen maken, geef dit dan aan.

3,5
  14. Potkamp

Heel gezellig en lekker gegeten!
    Tot de volgende keer!

15. Heerlijk gegeten, alles was goed voor elkaar, fijne bediening en voor een prijs waar je blij van werd.

16. Martin

17. Zeer lekker gegeten. zeker waar voor je geld! bediening misschien jong maar zeer aangenaam en vriendelijk. Het was voor ons de 2de keer en 2x heel goed. Vooral zo doorgaan

18. Toen we aankwamen in de staat waren we verast dat er op een dinsdagavond in December zoveel mensen binnen zaten.

Voor ons was dit de eerste keer, we kwamen binnen en telden maar liefst 8 medewerkers die zich ophielden rond de bar/balie. Ondanks dat we gezien waren maakte niemand enige aanstalten om ons aan te spreken. Na een minuut of 2 gewacht te hebben zijn we uiteindelijk maar zelf naar de bar gelopen en hebben iemand aangesproken.

Daarna werd de bedieningen stukken beter, we werden snel en goed geholpen. Verder geen opmerkingen meer over.

Het eten was lekker en de prijs zeker waard. We hadden geen gigantische porties ossehaaspuntjes. Maar wat mij persoonlijk betreft is dat ook niet nodig.

19. Al vaker gegeten bij Bregje maar de kwaliteit was dit weekend beneden peil. Halve bakjes soep, de selderijsoep is vies en zuur, lijkt wel azijn. De truffelpasta is qua hoeveelheid hooguit een kindermenu. Te weinig vega op de kaart. De lekkere vega dingen die erop stonden zoals de gegratineerde champions en mozzarella quiche zijn eral weer af. Wel 2 euro duurder maar alles de hoeveelheid van een kindermenu. Zeewolf waren ook maar 3 kleine mini stukjes. Nee we hebben wel eens beter eten gehad. Jammer.

20. Met een groep hier gegeten, het was zeer chaotisch, en lawaaierig, bediening was traag voorgerecht na 1 uur geserveerd de eerste had het al op en de laatste kreeg pas na 15 minuten verschil van de eersten, ook het hoofdgerecht liet op zich wachten en was lauw.
    Toetje was wel oke. Geen aanrader.

4,3
  21. F.Verkroost-Schoehuijs

Service en personeel zijn goed. Het eten, dat we voorgeschoteld kregen (met 6 personen en verschillende gerechten) was dik in orde. Het enige minpunt is de slechte akoestiek, waardoor de gastvrouw slecht te verstaan was en het zeer rumoerig was in de ruimte. En… een halve liter water voor de aangegeven prijs is ietwat buitensporig. Maak er 1 liter van voor die prijs.

22. Gisteravond samen met mijn vriendin bij Bregje op bezoek geweest. Voor beide was dit de eerste keer, en we waren aangenaam verrast. Vriendelijke bediening wees ons onze tafel toe om vlot daarna het concept uit te leggen en een drankje op te nemen. Het eten smaakte prima, was ruim voldoende en helemaal als je de prijs in je achterhoofd houdt. Hamburger was wat aan de droge kant, varkenshaas in spek was perfect.

Voor €38,- was de maag gevuld met prima eten en heerlijk speciaal bier en wijn.

Binnenkort komen we weer langs :)

23. Op donderdag 23 augustus hier gegeten. Super gezellig! Bediening zeer correct en vriendelijk! En het eten was voortreffelijk! Vooral de proeverij voor 2 is een aanwinst!

24. Aan heb begin van de avond was de service prima. Snel met drinken opnemen en voorgerechten hadden we al snel. Hoe verder de avond echter vorderde, hoe minder de service en het eten was. Een biefstuk medium besteld, werd zeer weldone geserveerd. Geeft niks kan gebeuren dachten we. Dus wij terug (want bediening kwam niet bij ons) het werd geregeld. Klopt, enige tijd later kwam de biefstuk terug en bleek deze zo rauw (gewoon nog koud) te zijn dat enkel de buitenkant enigsinds een kleurtje had. Er is niet meer gevraagd hoe deze nieuwe biefstuk smaakte. Toen we dit aangaven werd er kortaf op gereageerd. Meer van dit soort zaken aan de orde, alles 2 vragen. Een vieze tafel bij aankomst enzovoort enzovoort. De bediening werd steeds korteraf. De locatie is eveneens niet rolstoelvriendelijk, de helling voor de rolstoelen was bedwelmd onder fietsen. Die eerst allemaal aan de kant gezet, ik vraag me af hoe dit gaat wanneer er een ambulance aan te pas moet komen. Bij het afrekenen vroeg de bedrijfsleider of alles naar wens was, waarop ik antwoorde dat dit niet het geval was. ‘Oh nee de kogelbiefstuk he?!’ Beetje gek, kreeg het gevoel dat we uitvoerig besproken waren. Waarop ik de rest van mijn klachten uitte. Ik betaalde het volledige bedrag (niet dat ik op vergoeding uit was, maar een excuses zou ik gepast vinden). Waarop de man reageerde: ‘tja, daar kan ik nu niks meer aan doen’. Had wel gekund als de bediening net een keertje extra was langsgekomen, in plaats van het noodzakelijke... maar goed, ik was van plan om spoedig een reservering te plaatsen maar die plannen zijn gewijzigd. Jammer....

1,4
  25. Ronduit slecht...
    Heel erg jammer, vaker geweest en het was prima. Maar vandaag sloeg wel alles.
    We zaten als enige buiten, dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
    Werden vergeten, duurde lang en moesten om alles vragen.
    Tafel vies en 2 x gevraagd of de tafel schoon gemaakt kon worden. Geen peper en zout, pas na 2x vragen.
    Hoofdgerecht een biefstuk besteld, waar je 2, 50 extra voor betaalt, Medium. Dit was hij niet. Terug gestuurd en kreeg een rauwe terug. Geen 1 keer is er iemand geweest om te vragen of alles naar wens is. Ook zelf maar gevraagd om nog wat te drinken.
    Na het aangeven dat niet alles naar wens is, toen ze het eindelijk vroegen, werden we niet met een lach bediend. Chagrijnige hoofden en steeds een ander. Dit alles zonder enkele vriendelijkheid.
    Jammer, dit was echt de laatste keer.

26. Het 3 gangen diner kost van maandag tot woensdag 12,50. Dat is het waard, maar meer niet. Hele jonge, en veelal onervaren, bediening, (bestelling afleveren bij de verkeerde tafel, onhandig vastpakken van de borden, en dus af en toe een glas laten vallen). Als ze wat alerter zijn op lege glazen is er veel meer uit te halen.

27. Wij zijn met vier personen bij U geweest daar hebben we redelijk lang moeten wachten op het hoofdgerecht voor die tijd hadden de dames soep asperge soep helaas uit een pakje leek wel was water.
    Wij vroegen wat gekookte groenten wat kregen we een zuur salde.
    Sorry ieder goed bedrijf heeft in zijn koeling groente liggen.
    Op een ander tafel zag ik het hoofd gerecht terug gaan om dat het koud was.
    Ze maakte het een beetje goed door een drankje van de zaak

28. Lekker eten goede bediening.
    Top niks meer aan doen. Alles schoon en netjes.
    Komen zeker nog wel keer terug.

29. Wat mag je verwachten voor € 14,50 ... en meer moet je niet verwachten..,

30. A. De Bruin

Prijs/kwaliteit vinden we het eten heel goed.
    Personeel heel vriendelijk en helpt goed bij het maken van een keuze. De sfeer is gemoedelijk te noemen.
    Alles bij elkaar genomen hebben we een hele mooie avond gehad.
    Kritiek: wij houden niet van toetjes, dus vroegen we daarvoor in de plaats een cappuccino met een likeur. Dit kon niet en moesten we extra bijbetalen ondanks dat we geen nagerecht hadden genomen.

31. Gisteravond met z'n vieren gegeten bij Bregje Meppel. Wij voor de 2e keer en de anderen voor de 1e keer. Ontvangst was super. Nadat we aan tafel 24 zaten kwam onze gastvrouw zich voorstellen. Super gedaan en we voelden ons heel welkom. Wederom top gegeten en hele gezellige avond gehad. Leuke nabespreking met gastvrouw en bedrijfsleider. Complimenten en wij komen zeker binnenkort weer terug. Ik zou zeggen, ga zo door!!

32. ketelapper

Met 5 vriendinnen hier op een vrijdagavond gegeten. 1 vriendin was er eerder geweest, en zei al goed eten voor lage prijs, hoeveelheid is precies goed, geen overdaad. Het was groter dan ik verwacht had, zaal zat vol wel wat rumoerig. Maar eten was goed voor die prijs. Bediening was ook top, tijd tussen de gangen door ook, werd regelmatig gevraagd of het naar de zin was en of we nog wat wilden drinken. Ga woensdagavond met gezin hierheen kijken hoe het dan is op een doordeweekse avond.. Ik zou dit restaurant wel aanbevelen.

33. Onlangs hebben we gegeten in Bregje Meppel, voor ons de eerste ervaring bij de inmiddels landelijke prijsvechter.

Vooraf een stokbroodje tapenade, een carpaccio & een vis-trio als eerste gang. Prima eten. De garnalen zijn beslist niets bijzonders, dat geld overigens evenzogoed voor de rest.

Voor de kids een kindermenu, vanzelfsprekend waren ze blij met patat en een frikandel.

Hoofdgerecht voor mijn vrouw een hamburger, voor mij een spies van ossehaas. Het eten was prima, maar er lijkt veel verschil te zitten in het volume van de beide gerechten. De hamburger zag er goed uit, en smaakt prima. De ossehaas-spiesjes smaken prima, maar zien eruit als een karig gerechtje (zie foto). De presentatie laat zwaar te wensen over. Een beetje chef maakt er op z'n minst iets van om trots op te zijn.

Ondertussen begin ik de stoel waar ik op zit te vervloeken, comfort is ver te zoeken.

Als dessert hebben we gekozen voor een chocoladetaartje met vanille-ijs en een sgroppino.
    Dat chocoladetaartje ziet eruit alsof het warm gemaakt is in de magnetron, de slechte presentatie bederft ook in dit geval een beetje de smaak. Ook al is de smaak niet bijzonders doch prima.

Het kinderijsje spant toch wel de kroon van de gemakzucht. Een ijsje op een stokje met het plastic er omheen op een bordje met servetje.
    Het lijkt alsof de prijs voor iedereen het belangrijkste is, helaas denk ik daar anders over.

De bediening tijdens ons bezoek was vriendelijk, maar niet attent. We hadden best wat extra drankjes kunnen consumeren. Helaas merkte niemand onze lege glazen op. Een kop thee of koffie achteraf hebben we na 10 minuten wachten maar laten varen.

Ondanks dat ik niet verschrikkelijk enthousiast ben, beoordeel ik het restaurant prima. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je voor een belachelijk lage prijs geen culinaire hoogstandjes hoeft te verwachten.

Je krijgt hier precies waarvoor je betaald, weinig bijzonders maar prima eten.

34. Vanavond voor het eerst gegeten bij Bregje in Meppel wij vonden het eten lekker en genoeg leuke bediening.
    Mooie sfeervolle verlichting.
    Wij komen zeker weer terug.

35. Gisterenavond weer heel gezellig en smaakvol zitten. Super!!

36. Vandaag bij Bregje gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening deden erg hun best. Lekker gegeten leuk tafeltje bij het raam. Komen zeker nog een keer terug.

37. G de Boer

We waren met 26 personen op dinsdagavond. Het eten was prima. Het bestelde wijntje is niet gekomen. Maar het ergste vond ik het geluid, je kon elkaar niet verstaan.

38. C.schra

Heerlijk gegeten, voor leuk geld.
    Gaan zeker vaker heen.

39. Zondag voor de eerste keer bezocht. Weinig op aan te merken. Ontvangst was prima. Voor-, hoofd- en nagerechten was niets op aan te merken. Bij de hoofdgerechten werden frites en groente geserveerd en ruim voldoende. Misschien moet er nog een warme groente bij. De sfeer was prima en de bediening uiterst correct. Beetje rumoerig maar niet storend. Gezien de prijs en de kwaliteit gaan we zeker weer. Pluim voor Bregje.

40. A Ruiter

Alles heeft een prijs, maar hier is geen evenwicht. Wel goede intentie.

41. Nicolien Bergsma

Vorige week hier geweest en wij waren erg prettig verrast. Hele leuke zaak en het eten was erg goed. Bediening was snel en vriendelijk. Alleen de telefoon bleef maar rinkelen,, maar dit lijkt me een heel goed teken.

42. Zeer slechte ervaring. Ruim een week van tevoren gereserveerd, werden we zonder dat het was gevraagd aan een hoge tafel gezet, wat geen fijne plaatsen zijn om te zitten. Kon niet veranderd worden. Eerste en laatste bezoek aan Bregje. Zaak was nog half leeg. Wat een slechte reclame. 😡

43. Lekker gegeten, vlotte bediening. Kleine opmerking is de telefoon die je vaak hoort rinkelen.

44. Voor € 12,50 een driegangenmenu, daar moet je niet teveel van verwachten. Met z'n tweetjes op goed geluk er naar toe want het was uiteraard knetterdruk. We werden ontvangen door een enthousiaste en vriendelijke dame, waarschijnlijk één van het vaste personeel. Wat ons meteen opviel was het rumoer, we twijfelden zelfs even daarom of we weer zouden vertrekken. Toch maar gebleven. Vrij snel werden we aangesproken door de "gastvrouw", zij legde ons uit hoe het werkt bij Bregje.
    Uiteindelijk hebben we gekozen voor: 1. Sushirol vooraf + Gekonfijte eendebout hoofd + New York cheesecake na en 2. Beef Tataki vooraf + Ossenhaas spies hoofd + Dame Blanche na.
    Bovengemiddeld lang wachten tussen de verschillende gangen. Sushirol erg smakelijk, evenals de Beef Tataki!! Helemaal niets mis mee. Bij de gekonfijte eendebout viel het vlees bijna van het bot als je er naar keek, supermals en ook weer smakelijk. De ossenhaasspies was ook dik voor elkaar. Frietjes en alleen een (beetje uitgedroogde) salade bij het hoofdgerecht was wel een beetje karig, we misten een warme groente erbij. De nagerechten waren ook goed, ware het niet dat de diepvries kapot was en daardoor de Dame Blanche grotendeels gesmolten was. Ik kreeg dus eigenlijk een soort milkshake voorgeschoteld die min of meer gecamoufleerd werd met een enorme toef slagroom. De bediening verontschuldigde zich voor de kapotte diepvries. Kan gebeuren, ik had er echter voor gekozen om dan geen ijs meer te serveren. Ondanks dat heb ik het toetje wel aangenomen. De New York Cheesecake? Heul lekker, zoet, zuur en fris waren prima in balans. Bij het afrekenen (één pin automaat is te weinig!!) paar foutjes: 1 wijn teveel, 1 water teveel en 1 brood teveel. Werd niet moeilijk over gedaan, dan doen wij ook niet moeilijk.
    Al met al prima gegeten maar we zullen er niet snel terugkeren, hoofdzakelijk vanwege het enorme lawaai.
    De prijsstelling nodigt absoluut uit voor gezelschappen. Die waren er die avond dan ook volop en dat helpt zeker niet mee in het geluidsniveau.
    No-nonsense aankleding, what you is what you get, geen pretenties richting duurdoenerij. Als je van buiten naar binnen kijkt ziet het er in ieder geval aanlokkelijk uit. Ik denk dat Proeflokaal Bregje in Meppel nu al een succesformule is. Nog een paar kleine verbeterpuntjes, maar dat komt vanzelf.

45. Zonder al te hoge verwachting, gezien de prijsstelling, aangeschoven bij Bregje. Als eerste valt de gezellige inrichting op, geen dure toeters en bellen, gewoon eenvoudig, maar met warme sfeer. De bediening bestaat naast de leidinggevende geheel uit jonge meiden (op 1 jongeman na), de een heeft duidelijk meer ervaring dan de ander. maar ze zijn allemaal beleefd en vriendelijk. Door onervarenheid moet je soms even wat langer wachten, wordt een leeg glas niet opgemerkt en moet de bediening nog wat losser worden.
    Dan het eten, wat mag je verwachten van een 3-gangen maaltijd voor 12,50 euro? Dat wordt snel duidelijk, geen haute cuisine, maar gewoon goed smakende gerechten zonder opsmuk. Geen grote porties, maar een gemiddelde eter zal er genoeg aan hebben. Anders voor 4 euro extra een tussengerecht erbij (extra voorgerecht). Verder alles in orde, frisdrank in flesjes, verse jus d' orange en lekkere koffie. Conclusie; voor weinig geld weten ze je een prima avond te bezorgen.

46. Het eten bij Bregje in Meppel was héél lekker maar de bediening héél slecht. Je wordt na 2 uur bijna de zaak uitgekeken omdat ze de tafel nodig hebben. Een aantal keren waren ze de bestelling vergeten. "Het komt eraan hoor". Maar het komt niet. Moest je er zelf achteraan en dan wordt nog niet het juiste gebracht. Terwijl het nagerecht nog niet eens bij iedereen is gebracht al vragen of de rekening gebracht kan worden met de mededeling dat ze de tafel schoon willen maken omdat ze die nodig hebben. Als er van tevoren niet wordt aangegeven dat een tafel maar tot een bepaalde tijd beschikbaar is verwacht ik normaal te kunnen eten zonder weggekeken te worden. Gewoon onbeschoft. Misschien dat het jonge onervaren personeel de druk op zaterdag niet aankan en dat het door de week wel lukt. Het was ook zeer rumoerig in het proeflokaal waardoor je elkaar bijna niet kunt verstaan. Vooralsnog zeker niet voor herhaling vatbaar!

47. Erg gezellig en lekker eten. De prijsformule is erg leuk!

48. Lekker en goed gegeten.
    Vriendelijk personeel.
    Het was wel wat rumoerig in het restaurant, maar daar gingen ze wat aan doen werd mij verteld.