1. De drie beste restaurants te Hoogeveen

Reden desondanks (waarom niet) nummer 3 ook eens aan te doen. Vriendelijk personeel, gezellige nostalgische entourage, en goed advies vooraf door een jonge medewerker. Gekozen van de grote (!) kaart. Na een drankje en enig overleg al snel de tafel voorzien van hetgeen besteld, al hadden wij anders gewild. Jammer en zeker opvallend, maar 1 warme groente (half fabricaat) hoewel smakelijk, dat is en was het dan. Als garnituur gevraagd er misschien iets van appelmoes bij kon, uiteraard geen probleem, gevoelsmatig wel een probleem er nadien een € 1,- voor te rekenen. Let wel: besteld van de grote kaart. Enfin, mini schaaltje 3 lepeltjes appelmoes voor een tafel.
    Vooraf geïnformeerd indien mogelijk geen zout toe te voegen op de gebakken aardappelen, wat wel het geval was, zelfs overmatig. Perfect! Ook niet als extra aangemerkt, de zoute uiteraard laten meenemen. Gevraagd het gekozen vlees zonder zout en kruiden te verkrijgen (niet mogelijk) hadden wel een aannemelijk alternatief, maar niet het vlees als in eerste instantie gewenst, hoewel het alternatief super was.

Laat men in de horeca toch nooit geen nee verkopen, simpel toch? I.p.v. alles op voorhand voor te bereiden, zou het misschien druk worden, dit laatste was tijdens onze zit aan tafel zeker niet het geval (moment opname hopelijk voor de Beurs). Ondanks dat zichtbaar het ene en enige schaaltje warme groente leeg was niet gevraagd er voldoende was, wel of het smaakt. Beter gezegd "heeft het gesmaakt" terwijl men nog aan het eten was, hoewel dit laatste als aardappelen en friet voor ons dan ook zeker niet nodig geweest was, maar groente wel. Enfin zonder te morren afgerekend, ondanks afgerond met een symbolisch fooitje vertrokken.

Gaan er echt weer eens naar toe, laten ons dan wel horen
    Mvg Edjan & Janett
    Smilde /Hoogeveen

1. De Beurs
    Van restaurant

Beste Edjan en Janett
    Wij vinden het heel vervelend dat uw bezoek aan ons eetcafé niet helemaal naar wens was. Graag wil ik puntsgewijs even op uw recensie reageren.

1. maar één warme groente (halffabrikaat)
    ...... Wij serveren standaard één soort warme groente om voedselverspilling tegen te gaan. Men kan nog een groente apart bijbestellen. De groente die u geserveerd kreeg bestond o.a. uit verse juliënne-gesneden koolrabi en wortel.

2. U bestelde appelmoes en daar moest voor betaald worden.
    ...... Voor appelmoes als bijgerecht vragen wij inderdaad €1,=
    dat vinden wij heel redelijk.

3. U bestelde zoutarme aardappelen en kreeg te zoute aardappelen.
    ...... Dat is inderdaad gebeurd. Dit foutje werd echter onmiddellijk hersteld en u kreeg daarna ongezouten aardappelen en ongezouten frites.

4. U bestelde een schnitzel zonder zout en paprikapoeder. En dat bleek niet mogelijk.
    ...... De koks kruiden en paneren de verse schnitzels 's middags al in verband met het risico op kruisbestuiving en glutenverstuiving. Het is te risicovol om dat 's avonds à la minute te doen. Er werd u als alternatief varkenshaas met verse champignonroomsaus geboden, die u zelf als 'super' betitelde. En dat voor de prijs van een schnitzel!

5. Er is volgens u niet gevraagd of er voldoende was.
    ...... Onze bedieningsmedewerkers plegen te vragen of het smaakt en of alles naar wens is.

6. Volgens u mag men in de horeca geen NEE verkopen?
    ....... Wij hebben u geen nee verkocht maar u een goed alternatief geboden toch, die u heeft geaccepteerd en nadien als 'super' bestempelde.

7. Alles wordt op voorhand bereid volgens u
    ....... Wij bereiden inderdaad bepaalde producten voor. Dat is gebruikelijk in de horeca.

Vriendelijke groet,
    Roel en Marjan Wink & team de Beurs

2. Beste Roel en Marjan
    Dank voor uw zienswijze
    Wat betrof het halffabricaat ? allicht geassocieerd met de bruine bonen o.i.d. die er in zaten ,trouwens er word ook niet geïnformeerd men een bepaald garnituur wel prefereert ,het word neergezet ,
    Voedsel verspilling ? oké is heden allicht een prioriteit maar wel in jullie voordeel ,zou een cliënt het graag anders zien ,in het verleden was zelfs een rauwkost bij een dagschotel ,conclusie ? indien een hoofdgerecht besteld word is het weinig moeite te informeren ,tenzij alles gevraagd moet worden'
    Het appelmoes verhaal ? en weer ! hebben we het over een paar hoofdgerechten, .sorry .
    Jullie relaas wat betreft risico op kruisbestuiving en glutenbestuiving ,mag dan aangeven jullie bedrijf wel een uitzondering is om die reden alles voor te bereiden ,alternatieven te over wel een schnitzel voor te kunnen zetten die jullie verhaal overleven ,intern dan ook zeker bekend ,daarmee bedoelden wij mee er Nee verkocht moest worden ,dat de varkenshaas puntjes duurder zijn of waren is niet relevant ,mede het feit wij daar geen kennis van hebben genomen .
    Groente bijbestellen ? er is nogmaals niet gevraagd er voldoende was terwijl wij nog aan het eten waren ,maar de groente schaal wel leeg was.
    Begrijpen nu wel dat men een hoofgerecht zo duur kan maken als zelf gewenst, en het dan ook helaas niet zien als een hoofdgerecht tenzij men meer wil en moet afrekenen, dít laatste doen wij graag ,maar hadden anders c.q. meer verwacht ,beter is een ander verhaal ,wat dan ook niet aan de orde was
    Alle succes zeker de komende feestdagen , wij moeten dan ook maar niet naar een e.o. wok/chinees gaan na aanleiding van het bestuiving en verstuiving relaas, let wel ! dit jullie dan ook niet! suggereren, het is nu onze visie
    Nogmaals fijne feestdagen te samen met de zeker vele gasten welke allicht (hopelijk) een uitgebreider hoofdgerecht voorgezet krijgen
    Mvg. Edjan en Janett
    Smilde /Assen