1. S.K. 775 punten

Voor mijn verjaardag heb ik een weekend in het Okura Hotel gekregen met een, op mijn verzoek, etentje in Yamazato. En onder het motto: "Als je het doet, doe het dan goed" hebben we gekozen voor Minazuki Seizoens Menu Alliance Kaiseki. Heerlijk.

We begonnen met 5 soorten sushi's en wat een combinaties.

Daarna verder met een soepje van doperwten met rode mul en tofu van ei (daar waren we niet van onder de indruk).

Het derde gerecht was sashimi van tonijn, inktvis, Sint Jacobsschelp en yellowtail. Ook een van mijn favorieten.

Vervolgens gegrilde zeebaars met zout.

Mijn vriend had kreeft, maar vanwege mijn allergie kreeg ik een vissoort. Vraag me niet meer welke, dat ben ik vergeten en ook het Engels van de dames en heren in de bediening is niet je van het, dus heb ik ook niet goed begrepen wat ik kreeg.

Het hoofdgerecht was ossenhaas met gestoomde rijst. Van dit laatste gerecht had ik wel wat meer ossenhaas willen krijgen, beetje weinig in mijn ogen, maar met het dipsausje met een lichte zuur-smaak een heerlijke combi.

Het dessert was een van de lekkerste die ik ooit gegeten had.

Al met al een hele pittige prijs voor het menu (was van te voren bekend, dus als je er dan toch voor kiest, is het het belangrijkste, dat het lekker is), maar wat hebben we lekker gegeten.

Een prachtig verjaardagscadeau!

Een nadeel? Ja, het slechte Engels van de bediening (spreken al helemaal geen Nederlands) en de wat kalige / zenachtige inrichting. Personeel is wel uitermate vriendelijk.