in Haaksbergen

Ervaar de gastvrijheid!

1. Robert Bakker

Afgelopen week maar weer eens het 2-persoons 4-gangenverrassingsmenu voor € 35 geprobeerd.
    We werden ontvangen door een vriendelijke serveerster met een minuscuul glaasje drank.
    Je kunt vooraf kiezen of je vlees, vis of een combinatie wilt. We kozen vlees.
    Vooraf wordt stokbrood met kruidenboter aangeboden, dit wordt wel apart berekend. De knoflookboter was lekker, de andere boter smaakte erg "margarine-achtig".
    De start van het menu was met carpaccio. Dit hoort koud te zijn, maar was dit niet, waarschijnlijk omdat het op lauwe borden werd opgediend. Het sausje hoort wat zurig te smaken, in mijn ogen voldeed dit niet aan de verwachting.
    Daarna een perfecte mosterd-room soep.
    Dan de hoofdgang. Drie stukjes vlees: een ronde steak die net iets te gaar was, een medaillon van stoofvlees die uit elkaar viel van gaarheid en een droog stukje varkensvlees. Witlof met kaas, vrij vette gebakken aardappeltjes, salade van rauwe witte kool en rabarber die wel heel fris smaakte omdat er bijna geen suiker in zat.
    Het toetje: een combinatie van bananenijs, een bolletje panna cotta, een minuscuul stukje tiramisu.
    Het feit dat er bij elke gang meerdere gerechten worden opgediend, doet vermoeden dat het restaurant deze maaltijd beschouwt als een demonstratie van haar kunnen. Maar bij een demo moet alles wel perfect zijn. Jammer genoeg waren er te veel zaken die deze perfectie niet haalden.

6,3

1. het verwachte en de laatste zin zoals u een recensie schrijft laat te wensen over

een beetje ondankbaar dat wij en dankbaar menu voor ieder mens hebben gemaakt die dan het uit eten weer betaalbaar en leuk vinden

het gaat ni om sterren maar om een leuke avond bij ons