1. Manfred Bouma

De bami, nasi en patat zijn koud en smakeloos. De opscheplepels staan in bakken water met onvermijdelijke etensresten. Veel eetgangers laten de opscheplepels niet uitlekken boven het water zodat er steeds scheuten water over de bami en nasi gaan.

Gebakken vlees en vis hebben dezelfde extreem zoute smaak. Ik liet biefstuk, eend en zalm bakken. Twee onbekenden bestelden tegelijk met mij biefstuk. Er kwam een biefstuk op de bakplaat die na minutenlang bakken in drie plakjes werd gesneden die ook nog eens minutenlang gebakken werden. Het stukje dat ik ontving was vier mm dun, hard en smaakte naar pekel. De eend werd nauwelijks gebakken en was eerder rauw. De zalm was beter, maar had dezelfde pekelsmaak. Als troost nam ik gerookte zalm. Deze smaakte goed ondanks de onsmakelijke bruine verkleuring van onversheid.

De verschillende kleuren schepijs die ik als toetje nam smaakten vrijwel allen hetzelfde.

1,9