in Zaandam

Pure ingrediënten en verfijnde smaken

1. Zaandam kun je in 2 helften verdelen, hierbij doel ik dan niet op de oost- en westzijde van de zaan maar op de beide grote Grieken Irodion en Rodos.

Sinds jaar en dag zijn er uitgesproken pro's en anti's als het gaat om deze succesvolle restaurants.

Rodos, altijd de kleinere maar daarmee ook intiemere van de twee, is deze maand verhuisd naar een aanzienlijk grotere en prominentere locatie aan de Dam.

Een nieuw hoofdstuk in de competitie lijkt daarmee begonnen!

Mijn eerste meetpunt bij Irodion was meteen raak. Blijkbaar met de hete adem van de concurrent in de rug leek iedereen net even beter zn best te doen. In een afgeladen vol restaurant was het goed en gezellig en het eten nog weer wat beter dan de vorige keer.

Binnenkort eens kijken hoe het bij de collega aan de Dam er toe gaat!

Vorige recensies van Rob Clijnk

• Kom hier al sinds de oprichting in de jaren 80, nu zeer regelmatig met gezin.

Echt een geweldig restaurant voor wie zo wel kwaliteit, specialiteit en kwantiteit belangrijk zijn.

Voor m'n werk eet ik nog al eens buiten de deur, maar zelden zo tevreden als bij Good Old Irodion.

De bediening is informeel met een Grieks tintje, maar erg vlot.

Ik hoop dat Irodion nog decennia lang het verder beperkte aanbod in Zaandam blijft compenseren!

Tot gauw.