1. Vanavond bij Het Huis met de Duivengaten gegeten. We komen uit Zeeland maar zijn een weekje met vakantie in Ruinen.

Via internet bij Het Huis terecht gekomen. Een verrassend mooi pand, authentiek en sfeervol van buiten maar binnen juist ietwat modern en strak ingericht. Leuk contrast! Het restaurant heeft verder echt een "huiskamergevoel", iets waar wij erg van houden.

Als voorgerecht hadden we de proeverij. Super! Allerlei koude voorgerechtjes op een mooie manier gepresenteerd. En allen zeer smaakvol!

Daarna hadden mijn tafelgenoten de eendenborstfilet en hertenbiefstuk. Ikzelf had gekozen voor de kwartel. Mijn tafelgenoten waren erg tevreden over hun gerechten. Ik was veel minder tevreden... de kwartel was gortdroog en niet van het botje te krijgen. Ik ben absoluut geen 'kluiver' en had dan ook gehoopt dat het vlees zo van het bot zou vallen, maar helaas. Verder is een kwartel natuurlijk erg klein, dus vrijwel geen vlees. Ik had erg spijt van mijn keuze voor de kwartel.

Wel lekker gegeten van de bijgerechten; gebakken aardappeltjes, frietjes, salade en broccoli met (kaas)saus. Dat smaakte allemaal goed. Als dessert gekozen voor het grand dessert. Mmmm! Erg lekker!

Over de bediening niets dan lof; vriendelijk en gastvrij. Echter was de tijd tussen de gerechten soms wat lang. Het duurde ook erg lang voordat onze bestelling opgenomen werd, toen zaten we al zo'n drie kwartier binnen. Maar al met al zijn we aangenaam verrast en hebben we lekker gegeten in een sfeervol, fijn restaurant!