1. Ger 198 punten

Sinds enkele jaren ervaren wij de economische crisis aan den lijve en gaan dus slechts zeer zelden nog uit eten. Omdat we helemaal naar Maastricht moesten hadden we besloten op de terugweg weer eens gezellig uit eten te gaan, maar wel voor een redelijke prijs en wel in een echt restaurant, dus geen Mac. Vooraf gezocht op internet en besloten voor Van der Valk in Apeldoorn te gaan halverwege de terugweg.

We waren allen (vrouw, man en dochter van 12) zeer aangenaam verrast, wij kozen voor de 'schnitzel van Piggy's palace' à 14,50 en onze dochter voor de 'mixed grill' à 17 euro. Zowel alle geleverde vleessoorten alsmede de bijgeleverde groente en frites smaakten zeer goed. Absolute topper was de salade.

Was er dan helemaal niets aan te merken? Nou vooruit dan, 1 kritiekpunt: de gebakken aardappeltjes waren vroeger beter bij Van der Valk, de geserveerde exemplaren leken gefrituurde diepvriesexemplaren zoals je die bij een shoarmatent wel eens krijgt. Ze waren prima eetbaar, daar niet van, maar ze pasten niet bij de verder eersteklas maaltijd.

Verder niets dan lof, het personeel was supervriendelijk, het eten verrukkelijk, zowel de biefstuk werkelijk perfect gebakken, alsmede de schnitzels en spareribs waar menig steakhouse een puntje aan kan zuigen. Ook mijn dochter had haar hele bord leeg, ondanks de grote hoeveelheid die deze 'mixed grill' bevatte. Verder was het restaurant prachtig aangekleed in kerstsfeer, heel gezellig zowel binnen als buiten.

Wij hebben Van der Valk opnieuw ontdekt door dit etentje, hoofdgerechten vanaf 12,75, biefstuk al voor 13 euro, waar vind je dat nog in Nederland, normaal moet je hiervoor naar onze oosterburen. Een aanrader!!