1. Zaterdag 20 eptember voor het eerst naar Hotel Brasserie de Leugenaar.
    We reserveren vooraf en dat blijkt maar goed ook. Het is druk in het restaurant. Momenteel is het Film by the Sea en dat trekt altijd veel publiek naar Vlissingen. De Leugenaar speelt hierop in met haar Fast & Delicious Film by the Sea menu, een 3 gangen menu met een amuse vooraf en een prosecco.
    We besluiten het menu te nemen. Hierbij hebben we de keuze uit een Caesar Salad of kabeljauw met zeebaars als vooraf, gegrilde ribeye of dorade filet als hoofdgerecht en een Tiramisu met koffie als nagerecht.
    Het voorgerecht Caesar Salad valt in de smaak. Het is een salade welke bedacht is door een Italiaanse kok Caesar Cardini. We krijgen de salade hier met gebakken spek, Romano sla, gekookt ei, ansjovisdressing en Parmezaanse kaas. Een prima gerecht.
    Het andere voorgerecht is ook smakelijk. Het is kabeljauw en zeebaars, welke in citroen gegaard zijn, wat blaadjes little gem, ui en avocado mayonaise. De eerste indruk is dat de hoeveelheid wat magertjes is. De smaak is prima, een licht zuurtje van de citroen en een zachte avocado mayonaise. We krijgen er wat (olijf)brood bij met een klein schaaltje heerlijke pesto.
    Even later wordt het hoofdgerecht uitgeserveerd. We hebben beide gekozen voor de ribeye. Het vlees komt door zoals aangegeven, rare/rood. Het bord is helaas niet opgewarmd. Later blijkt dit normaal gesproken wel de bedoeling, maar bij ons is het fout gegaan. Dit is jammer want de heerlijke gebraden paprika ligt koud op het bord. Het vlees heeft gelukkig niet lang op het bord gelegen, dat is nog goed op temperatuur. Het vlees is heerlijk mals en prima op smaak. Het gerecht wordt geserveerd met een prima saus, een heerlijke gepofte knoflook jus. We krijgen er verder nog krokant gebakken aardappelwedges bij, mayonaise en wat salade. We sluiten af met een prima huisgemaakt stuk Tiramisu en een bakje espresso. De Tiramisu is lekker romig met een prima koffiesmaak. Het is een goed stuk, niet te klein.
    kijk ook eens op restaurantrecensie.blogspot.nl
    Aanrader? Ja.