1. Erwin 11438 punten

Vandaag voor het eerst naar dit restaurant. Bij binnenkomst lopen we recht op de kapstok en terwijl we ons van de jassen ontdoen komt de dame van de bediening al aangelopen. Zeer vriendelijk hebben we een kort gesprek waarna we een tafel mogen uitzoeken. De dag ervoor was het druk, zo geeft de dame aan, maar vandaag is het rustig. In totaal 8 gasten. Mogelijk ook omdat het theater niet uitverkocht is. Bij de Koepoort kent men een drie gangen menu voor € 37,50
    Ik neem vooraf de zalmtartaar, als hoofdgerecht de kalfsoester en het nagerecht wordt de koffie met huisgemaakte zoetigheden. Gedurende de avond blijkt dat men perfect is ingespeeld op de aanvang van de voorstelling. De gangen komen met gepaste pauzes en men zorgt dat de laatste gang tijdig op tafel staat. De gerechten zien er keurig uit en smaken ook prima. De zalmtartaar is koel maar niet koud. Met wat witlof, roodlof, alfalfa, balsamico, aardbei, komkommer, physalis (Kaapse kruisbes) en een eetbaar viooltje. Prachtig gerecht en met zorg klaargemaakt en erg lekker.
    Het hoofdgerecht is de kalfsoester met calvadossaus. Oogt wat minder creatief maar zit toch ook netjes in elkaar. Een bolletje aardappelpuree met een stukje rozemarijn, een bundeltje haricots verts, een halve wortel en een stuk venkel als garnering. Voor het korkantje zorgt het koekje van kaas. Het vlees is perfect gegaard en nog warm. De saus is voldoende en goed op smaak. We krijgen er een schaaltje friet bij met mayonaise.
    Als nagerecht heb ik gekozen voor de huisgemaakte zoetigheden met een bakje espresso. Netjes uitgeserveerd op een houten bordje. Helaas wordt er geen uitleg bij gegeven, het gerecht nodigt toch uit om te weten wat het allemaal is. Dat is hier wel een gemis. Ook bij mijn zoon die een kaasplank heeft genomen wordt helemaal niets aangegeven. Het is dan ook niet bekend welke kazen we gekregen hebben of in welke volgorde deze gegeten moest worden. Goed, we zien een blauwschimmelkaas liggen en deze is meestal pittig dus zal dit een van de laatste zijn, volgorde is daarmee vastgesteld. Ook tussentijds komt men niet vragen of alles naar wens is. Als eerder aangegeven is de dame erg vriendelijk maar we missen toch wel wat gebrek aan aandacht voor de gerechten in de bediening. Wanneer het drinken op is moeten we zelf nieuw vragen, bij betalen moeten we zelf naar de bar lopen en dat heeft niet met de drukte van doen.
    Overigens zijn de lekkernijen bij de koffie echt lekkernijen.
    We hebben genoten van de gerechten die uit de keuken komen en komen daarom graag terug.