Er is ruim voldoende parkeergelegenheid direct voor de deur.

• OV

Tram nummer 5 & 16 richting Amstelveen. Uitstappen bij de VU (op de Boelelaan) en dan nog 12 minuten lopen.

ma 09:00 - 21:00

1494462021 29
1512060986 34
1520860468 37

1. Paul Kampstra

We zaten aan tafeltje om 14.00 en om 15.00 uur was het gereseveerd voor een ander. Wij zouden dan een ander tafeltje krijgen 14.50 zeiden ze tegen ons. Helaas was om 14 50 en moesten wij opdonderen. Superslecht geregeld dus. Daar gebeuren vaak dingen die erg klantonvriendelijk en asociaal zijn. Ik kom er dus niet meer. Jammer van de prachtige plek maar volgende keer met een eigen stoeltje en drankje mee aan het water daar zitten.

2,4
  2. Wat een heerlijke plek is dit. Bij lekker weer zit je hier geweldig (lang) in de zon met een prachtig uitzicht op het water en het bos. Ideaal voor een lekkere borrel. Bij minder weer zit je ook gezellig binnen, lekkere menukaart, ook zeker voor een borrel met lekkere hapjes. Leuk & snel personeel. Een aanrader als je even wil relaxen en ontspannen net buiten de hectiek van centrum Amsterdam :)

3. Bostuinen

Zeer gezellig restaurant vriendelijke bediening.
    En we komen er zeker terug.
    Met vriendelijke groeten
    Gerard en Mirjam Bos-Griffioen.

4. J.W. Uiterwijk

Wij hebben een heerlijke tijd gehad bij restaurant de Bosbaan. Het was heel relaxt, we mochten zelf uitmaken wanneer wij onze bestellingen door konden geven. Het terras werd bediend en wij konden aangeven wanneer wij binnen zittende iets wilden bestellen. Al onze gerechten vielen in de smaak. Heel vriendelijke bediening.
    Wij wilden een toetje, maar daar was de tijd te vroeg voor. Ze hebben bakjes ijs opgemaakt in
    schaaltjes, waar ze b.v. slagroom extra op hebben gespoten zodat wij toch een toetje hadden. Wij hebben van alles genoten.

5. Bediening bij de Bosbaan is on-Amsterdamsch goed: uiterst vriendelijk, warm, snel. Personeel zoals de serveerster die ons heeft geholpen is een verademing voor Amsterdammers zoals ik die helaas gewend zijn aan slordige, onverschillige, tot en met ronduit onbeschofte service van heel veel stadshoreca. Lekkere koffie en heerlijke broodjes zijn volop te krijgen, maar een combinatie van dat EN goede service is vaak ver te zoeken. Dank aan geweldige crew!

6. Vriendelijke bediening en goed lunchen op het terras met uitzicht op de Bosbaan!

7. Wat een toplocatie. Met heerlijk eten en drinken. Portie meer dan genoeg. Wij werden bediend door een pittige maar zeer vriendelijke serveerster. Wij komen zeker terug als we weer in Amsterdam zijn voor mijn man ze controles in de VU.

8. Slechte bediening. Praten meer met elkaar dan met hun klanten. Half uur gewacht op bediening, toen maar zelf naar het personeel gelopen. Eten ook niet geweldig. Jammer van zo’n mooie plek.

3,4
  9. Prima stek, goede parkeerplaats en lekkere koffie.
    Jammer dat je steeds vaker engels sprekend personeel aantreft. Vind ik eerlijk gezegd een voorwaarde om in Nederland in de bediening te werken.

10. Klaas de Boer

Een telefoontje om een tafel te reserveren werd nog vriendelijk beantwoord maar daarna werd het teleurstellend : lang laten wachten, terwijl het personeel voortdurend langsloopt en met elkaar staat te kletsen. Personeel dat steeds (weliswaar onbedoeld) de aandacht trekt met luidruchtig geklets en bierdrinkers staat te bellen en appen. Jammer dat de niet heel slechte maaltijd daardoor minder goed smaakte. Nog wel wat werk voor Herman Den Blijker en meneer Reimers.

4,1
  11. In september hadden we gereserveerd. Helaas al vroeg donker, misschien is september te laat in het jaar, en het was erg rustig.
    We hadden vermeld bij de reservering dat we vegetarisch eten wilden eten. Heel vriendelijk door de telefoon antwoordde zij, dat ze zou proberen richting te geven aan het dagmenu. Wat bleek het vegetarisch dagmenu bestond uit veel rijst met satésaus, met misschien hier en daar een snippertje groenten. Ze hadden zelf niet eens gebakken eieren erbij geserveerd! Het andere eten was beter. Maar toch een domper op de feestvreugde.

2,5
  12. hya 8 punten

Het is een prachtige plek maar daar is dan ook alles mee gezegd. De prijs kwaliteit verhouding ligt continenten uit elkaar. Geen kwaliteit, doodzonde van zo'n mooie plek.

1,5
  13. Een tegenvaller. Het duurde lang voordat we werden geholpen, en er liep niemand rond om bestellingen aan te nemen. Stuk appeltaart was een van de slechtste die ik ooit had. Niet smaakvol, proefde totaal niet vers en er zat een vies bijsmaakje aan. Personeel kan vriendelijker en de service is wel onder de maat.

14. Wij, een groep van 5 personen, hadden voor vandaag om 13.00 gereserveerd om de 89e verjaardag van onze moeder te vieren. Toen we aankwamen bleek dat de reservering de mist in gegaan was. Daar stonden we dan met onze hoogbejaarde moeder. Het was stampvol. Toen heeft een van de serveersters ons naar boven gebracht en ons daar het eten geserveerd. We waren daar heel erg blij mee. Onze moeder kreeg ook nog van haar een ijscoupe met een brandend sterretje erop. We zijn jou erg dankbaar dat je ons zo vriendelijk, snel en vakkundig geholpen hebt. Je hebt ons een onvergetelijke middag bezorgd en ons laten zien wat service is. Je krijgt van ons een 10 en een dikke knuffel namens moeder Brechta en dochters Ineke, Henriette, Annelies en Marianne Groot

15. Thomas S.

Super locatie! Ik ben toch maar eens gaan kijken ondanks de slechte reviews en het viel mij erg mee. Prima gegeten, aardige bediening en een leuk sfeertje. Wel een beetje prijzig voor wat je krijgt.

16. Rommeligeen trage bediening. Op de vraag tot hoe laat het open was kreeg ik als antwoord normaal tot 22:00 uur maar de laatste tijd is het stil dus dan gaan we om 21:00 uur dicht.

Om 20:00 stonden in het halve restaurant de stoelen al op de tafels terwijl er nog 12 gasten waren.

De kaart is zeer summier en ook echt veel te duur voor het geboden.

Lokatie is prachtig maar de rest ver onder de maat! Jammer!

3,3
  17. 2 Weken geleden zeer slecht gegeten bij de bosbaan de kok heeft kenlijk niks op gestoken van de tips van Herman. Soep van de dag kippensoep was veel te zout en met kipfilet plakjes wat je normaal op je brood eet al helemaal teleurstellend.
    Ik heb de soep terug gestuurd naar de keuken. Na proeven vond ook de kok het te zout waarna ik een gratis biertje mocht uitkiezen.

2,7
  18. Lekker naar de Bio Markt geweest en daarna "gezellig" naar de BosBaan. grandcafe is absolute niet wat het is. Wat een zootje! Sportkantine past beter. Slechte bediening, lange wachttijd, geen sfeer, en heel vies.

19. Vandaag wilde we graag een terrasje pakken met prachtige weer! Bosbaan terrasje - vragen we of er aub een stoeltje bij mag voor onze derde persoon - zegt de serveerder: is geen terrasweer, meneer je mag daar gaan zitten! Wijst 'ie naar een tafel met 4 stoelen die allemaal vastgezet waren met een slot en loopt mompelend weg... Nu snap ik waarom iedereen ons waarschuwde niet hier heen te komen. Thanks jongeman!

20. Zeer teleurstellend. Ik had voor zondagmiddag gereserveerd. Zoekend tussen de mensenmassa naar personeel werd ik door een serveerster doorverwezen naar de wc. Sorry, maar ik heb gereserveerd. Na 10 zoeken naar een tafel kon ik plaatsnemen. Na nog eens 15 min kwam er iemand met de mededeling dat ze geen bestelling meer aannamen er lagen al 40 bestellingen te wachten. Meer konden ze niet aan. Ben dus maar vertrokken. Geen aanrader. In elk geval niet op zondagmiddag.

21. Afgelopen zaterdag verbazingwekkend slecht gegeten hier. Was de eerste maar meteen ook de laatste keer. Jammer.

22. De bediening was rommelig. Eten was goed, koffie ook goed, maar naar het toilet was ronduit vies. Het stonk al in de gang en binnen zag er smerig uit, ook geen papieren handdoeken alleen een slecht werkende blower. Geen pretje om daar binnen te gaan.

4,1
  23. Slecht. Chaotisch. Overvol terras. Bediening vriendelijk.
    Eindelijk na lang wachten een plaatsje. Na lange tijd kwam iemand om de bestelling op te nemen. Duurde 20 minuten. De bestelde hete chocolade melk was lauw. Hierna nog een poging gedaan om te bestellen. Na half uur lukte deze actie. Wijn / bitterballen/ patat mayonaise. Na half uur koude patat,lauwe bitterballen ( vegetarisch ?) vlees was ver tezoeken. Mayonaise vergeten. De wijn werdt pas hierna een minuut of 15 gebracht.
    Personeel bleef vriendelijk. Het weer was prachtig.
    Hier moet heel veel verbeterd worden. De pochingen van Herman de Blijkeren zijn wat ons betreft ,helaas gestrand.
    Een 4 is nog te hoog gegrepen.

2,6
  24. Een heerlijke zondag. Gewandeld in het bos en zin in een warme chocolade melk bij de Bosbaan. Helaas was het terras vol maar binnen vonden we nog een tafeltje. Toch wel benieuwd of het personeel geleerd heeft van Herman zijn tips. Maar nee helaas. Wat een chaos. Tafels vol met vuil serviesgoed. Klanten konden nergens zitten. We hebben een half uur moeten wachten voordat er iemand onze bestelling op kwam nemen. We hebben dit gezegd waarop de serveerster erg onbeschoft meldde dat het niet haar taak was om te kijken wie er wanneer binnenkwam en dat het niet anders was dan dan maar te wachten tot we geholpen werden. Dus wat wilt u bestellen!!!! Ondertussen werkte de mannen achter de bar door. Alleen bleven de dienbladen met ook warme dranken soms wel tien minuten staan. Er waren zelfs klanten die zelf maar hun drankjes gingen halen. Na ongeveer twintig minuten eindelijk onze chocolade melk. Betalen zijn we zelf maar gaan doen aan de bar want er was niemand aan wie we ons geld kwijt konden. Wat een chaos onder het bedienend personeel. Iedereen liep door elkaar heen. Er was totaal geen organisatie. Jammer want het restaurant ziet er goed uit en de locatie is super. En aan de beleefdheid van het personeel moet ook gewerkt worden.

25. Joop van der Boom

Drankje met een bittergarnituur besteld. Bittergarnituur moet nog komen. Drankjes worden op de tafel neergezet zonder te vragen voor wie wat is, mag je zelf uitzoeken. Personeel loopt met dienbladen aan de tafeltjes te vragen of de bestelling toevallig voor hen is.
    Amateurisme ten top, deze mensen hebben geen horecagevoel.

26. Fam Buitendijk

Verschrikkelijk,we waren er met de kinderen maar wat duurde het lang voor we ons drinken kregen en het eten kwam pas na zo een tijd dat de kinderen lastig werden en het personeel zeker niet de vrolijkste.
    Geen aanrader maar een afrader!

27. Omdat na 1,5 uur de bestelling nog niet opgenomen was, kan ik het eten niet beoordelen.

28. gewoon slecht.... ik denk niet dat het probleem het personeel is maar de arrogante houding van de Schilders
    die denken dat ze god zijn, dus dat slaat dan door op het personeel.
    Jammer van zoon mooi plekje in Amsterdam.

2,6
  29. Slechte bediening, na 1/2uur wachten helaas nog niemand kunnen vinden van het personeel dat bereid was ons te helpen. We zijn toen maar weer weggegaan zonder te eten. Maakte ze verder ook niets uit denk ik.

30. carstens

Slechte bedienging, 1/2uur gewacht tot er iemand bij ons kwam, zelf de menukaart moeten halen, we hebben in totaal 2 en half uur gewacht voor het opnemen van ons menu, niet gekregen. We hebben de koffie en appelsap afgerekend en zijn toen weggegaan zonder te eten.

1,9
  31. grace

32. Wij waren hier op moederdag om te lunchen (6 personen). Het eten was prima. De sandwiches, omelet, tosti, frites, etc was keurig op smaak. Maar, de service was erg slecht. Te weinig personeel ingezet op het terras, waardoor de wachttijd te lang was. Wij hebben 20 minuten moeten wachten op ons eerste drankje... Toen de drankjes werden geserveerd, ontbrak er nog een verse jus 'd orange. Dus dat was wederom 10 minuten wachten... Personeel liep om ons heen te mopperen, wat echt niet kan. Ook al heb je het als serveerster warm door de zon en geven je collega's verkeerde bestellingen door, dan houd je je gemopper voor je. Als klant hoef ik geen geklaag te horen als ik lekker met de familie op het terras zit...

33. Bediening moet je telkens naar je toe roepen om wat te kunnen bestellen. Ook is het niet vanzelfsprekend dat je wat drinken kan bestellen als je oude glas weggegaald wordt. Sate lijkt uit de magnetron te komen, was lauw en helemaal wit (stokje wel zwart gebakken, heel raar). Bediening achter de bar stond ook hard en openlijk haar beklag te doen over een paar "lastige" klanten genaamd mongolen tegenover een collega. Kortom laatste keer eten aan de bosbaan.

34. Op 21 juni ten gevolge van vaderdag onze kinderen en kleinkinderen lunch aangeboden bij de Bosbaan. Het besproken tafeltje aan het raam was een prima plek en we werden allerhartelijkst welkom geheten door Kim. De lunch was prima en de broodjes zagen er heel verzorgd en feestelijk uit. Ondanks dat het heel druk was bleef de bediening vriendelijk met aandacht voor de kinderen. Het was slecht weer, maar binnen met de kaarsjes aan was het net zo goed toeven als met mooi weer op het terras. Wij vinden het een aanrader om hier met gezin te eten.

35. Duur en slechte kwaliteit eten. Je betaalt vooral voor de locatie. Aantal jaren geleden was het nog wel aardige kwaliteit van eten, maar het holt achteruit de laatste jaren. Ben nu echt voor de laatste keer geweest. Zonde van mijn centen. Die kan ik elders beter besteden. Daarnaast ongelooflijk lawaaiig door de abominabele akoestiek. Geen fijne plek om te zijn dus. Als je van het uitzicht wilt genieten kun je dat beter buiten dit restaurant doen.

2,7
  36. Jos Vilt

37. Erg slechte ervaring. Langzame en slechte service. Duurde erg lang voordat we konden bestellen, voordat we ons drinken en broodjes kregen en voordat we de rekening kregen. Wachttijden bij elkaar bijna anderhalf uur, terwijl het er helemaal niet druk was! Kwaliteit niet in verhouding met de prijs, de prijs was echt te hoog. Eten was niet heel erg bijzonder. De sfeer was wel redelijk, best gezellig. Toen ik ze aansprak op de lange wachttijden, zei de serveerder het volgende: sorry hoor, zoals je het kunt zien is het erg druk. Ik kom straks bij u (met een boze blik).

2,3
  38. Met collega's gegeten (diner). Voorgerecht gegrilde coquilles, lekker mals met een bite, zilte zalmkaviaar, Gewoon Goed, knapperige frisse salade. Smaak wat flauw. Hoofdgerecht: vistrio met gegrilde zalm, schol en gamba. Ondergrond: rissotto, deze was helaas niet smeuiïg genoeg. Dessert appeltaart, die werd te laat bezorgd en was te koud, smaak komt het beste tot zijn recht op kamertemperatuur.

39. Wrap gevuld met gegrilde kip, taugeh, bosui en teriyakisaus. € 9,75

Wrap was van plastic (kant-en-klaar spul), stukjes kip filet licht gemarineerd (in teriyakisaus?) waren zeer droog, sla er om heen was letterlijk smaakloos, teriyakisaus ontbrak!

Heb je niet de juiste spullen, zet het dan ook niet op de kaart.

3,4