1. Wat mij na een aantal bezoeken aan de Mac Drive Goutum van het hart moet is het verstaan van het Fries door de medewerk(st)ers.

Ik ben geen 'diepFries', anders had ik waarschijnlijk ook deze recensie in het Fries geschreven.

Maar het stoort mij wel als je in een Friese plaats als Goutum bij het opgeven van een bestelling aan alles merkt, dat diegene het Fries passief (dus het verstaan) niet goed machtig is. Net als bij eerdere bezoeken bleken de getallen problemen op te leveren.

Deze jongedame gaf daarbij notabene aan het Fries niet te willen leren. Dat hoeft wat mij betreft ook niet actief, als je het maar wél kunt verstaan!

Jouw werkgever en alle medewerk(st)ers eten en drinken immers van de klanten. Probeer dus net als bij vele andere bedrijven en instellingen in de horeca een zo goed mogelijk gasheer/gastdame te zijn, bovengenoemd voorbeeld is daar ook een onderdeel van!

MacDonalds Goutum is er wél mee bezig gezien de tekst ergens op het MacDonalds terrein: "Oant Sjen!".

Nou dat laatste stapje nog.

PS De kinderen vonden het eten weer heerlijk!