1. P.A. Wissema

Gister wezen eten met mijn klas. Eerst werden we in plaats van aan de tafel die bij het nummer op de reserveringskaart stond aan een kleinere tafel gezet. Er zou een andere, grotere groep komen voor de eerste tafel (die groep heb ik niet gezien zolang we er waren). Vervolgens had de frisdrank meer prik en pit dan de bediening. Blijkbaar had de dame die ons onze drankjes bracht een slechte dag. Lachen of zelfs maar gemaakt vriendelijk zijn behoorde niet tot de mogelijkheden.

Bij de betaling was dezelfde dame ervan overtuigd dat wij maar ons geld bijeen moesten leggen om het voor haar makkelijker te maken; en voor ons lastiger door het naderhand uit moeten zoeken wie wat terugkrijgt.

Ik vond dat we het haar wel makkelijk genoeg hadden gemaakt. We hebben stuk voor stuk afgerekend en gewacht op het wisselgeld (dat uit alle hoeken en gaten vandaan moest komen (ook dat is dus blijkbaar net zo dun gezaaid als vriendelijkheid).

Dit was niet de eerste keer dat ik hier met mijn klas uit eten ging. Wel de laatste.

5,5