1. Wij hadden gister een zeer negative ervaring. Nadat we onze lekkere voorgerechten op hadden duurde het erg lang voordat ons hoofdgerecht kwam. Na ruim een uur vroegen we: hoelang het nog zou gaan duren. De jonge serveerster (duidelijk geschrokken) kwam uit de keuken met het bericht: nog 15 tot 20 minuten. We vonden dit met onze jonge kinderen te lang.

Na wat overleg kwam uiteindelijk een ervaren serveerster excuses aanbieden, echter alle schuld werd in de schoenen van de jonge onervaren medewerkster geschoven. Dit vonden wij zeer onterecht. Een ervaren kok en met 20 jaar ervaring eigenaar hadden moeten zien dat het niet goed ging. We zatten midden in de zaak, ze kwamen regelmatig de wijn bij schenken, dan moet het opvallen dat wij ons hoofdgerecht nog niet hadden terwijl andere gasten die na ons binnen zijn gekomen al om de rekening vroegen.

Toen we dat vermelden lag het volgens de eigenaar alleen aan zijn jonge serveerster. Wat een werkgever. Als mijn werkgever mij zo zou behandelen zou ik direct weglopen. Wat een bullebak. Een ongasvrije bullebak waar ze ons en onze gastvrije Limburgse familie nooit meer zien.

Over een (snelle) oplossing was niet te praten. De reactie was: "we hebben toch excuses gemaakt". Dat is geen oplossing aandragen.

Aan de jonge serveerster: je deed goed je best, een foutje mag je maken, maar je baas had je kunnen behoeden van dat foutje. Als ik jou was ging ik snel een andere (lees: repectvolle) werkgever zoeken.