Op dit adres zit nu: Arash

1. Helaas een zeer matige ervaring.

De Pannenkoekenschuur in Peize bestaat nog niet zo lang en ik hoop daarom dat de uitbater iets heeft aan mijn mening, en mogelijk kan verbeteren.

Ongeveer 3 weken na de opening gingen mijn partner, ik en een logeetje van 3 jaar op een zaterdagmiddag iets eten bij de pannenkoekenschuur.

Bij binnenkomst werd ons verteld dat we niet konden kiezen van de reguliere kaart. Dit was alleen door de week mogelijk. We konden enkel gebruik maken van het buffet. Het (jonge) meisje dat de bediening deed beloofde ons dat alle pannenkoeken van de normale kaart ook in het buffet aanwezig waren; we konden volgens haar alles combineren aan ingrediënten naar eigen smaak. Leuk idee op het eerste gezicht. De kosten hiervoor bedroegen €11,95 p.p.

Dit vonden we niet heel erg goedkoop, maar ja, als je overal uit kiezen kan, mag het wat kosten.

De manier waarop hier deze vorm van een lopend buffet ingevuld is viel ons echter smerig tegen en kwam erg amateuristisch en goedkoop over.

Na besteld te hebben duurde het enige tijd voor ons alleen een simpele naturel pannenkoek voorgezet werd. Deze konden we zelf bij het 'buffet' voorzien van de gewenste ingrediënten.
    Het blijft uiteraard een persoonlijke mening, maar dit is in mijn ogen niet de manier om een buffet samen te stellen!

Wanneer ik bij een Chinees lopend buffet kom, zou ik het ook niet accepteren wanneer de Chinees witte rijst als nasi aanbiedt. (Er staat immers ook wel groente en vlees bij, waarmee je je eigen nasi wel kunt 'samenstellen')

In een spekpannenkoek hoor je ontbijtspek mee te bakken, en niet achteraf (koude) uitgebakken (dobbelsteentjes) spekjes op je pannenkoek te gooien. Als ik een pannenkoek hawaii bestel, verwacht ik dat de stukjes ananas, plakjes kaas en ham in de pannenkoek zitten, niet dat ik deze er later zelf overheen moet leggen. De uitleg die de bediende in het begin gaf strookte daarom niet met de verwachting die ik daardoor kreeg.

Hierbij kwam helaas dat de aangeboden 'garnering' gewoon niet lekker was. Veel dingen waren koud, er was niet bijzonder veel keuze en de naturel pannenkoek die we erbij kregen was bleek en had weinig smaak. De tweede pannenkoek die we bestelden duurde een eeuwigheid eer deze er was (18 minuten...), waardoor we deze maar afgezegd hebben.

Kortom; een grote misser. Uiteindelijk bijna 40 euro moeten betalen voor 3 glazen drinken en 3 naturel pannenkoeken....!

Ook verbaasde het ons dat er geen 'jeugd'tarief is voor het buffet. De meeste kinderen onder de 3 jaar eten niet meer dan 1 pannenkoek, waar wel 11,95 voor betaald moet worden!

Gezien de reacties van meer mensen op dat moment in het restaurant ben ik bang dat ik niet de enige ben met deze mening...

Echter, het blijft een mening en over smaak valt niet te twisten.

3,3