Op dit adres zit nu: Bijts

1. Erwin 11438 punten

Zaterdag 7 juni weer eens naar Steakhouse de Tamboer geweest. Af en toe komen we hier en het bevalt altijd goed. We hebben vooraf gereserveerd en onze tafel staat gereed.
    We gaan vanavond voor de kipsalade vooraf, de zalm en biefstuk als hoofdgerecht en de crème brûlée als nagerecht.
    Terwijl we wachten op het voorgerecht krijgen we een mandje met wat stokbrood en kruidenboter. Het stokbrood heeft even een tikje in de oven gekregen en de kruidenboter is smakelijk, gelukkig gezouten.
    Even later wordt de salade met pittige kipfilet geserveerd. Het is een ruim bemeten bord met verse sla met dressing, komkommer, tomaat, maïs, groene olijf, rode ui, alfalfa en twee stukken kipfilet. De kipfilets zijn nog warm en prima gebakken. Prima gaar, niet droog doorbakken en met de sweet chilisaus erg smakelijk.
    Na het voorgerecht krijgen we het hoofdgerecht geserveerd. De biefstuk is flink. Een wat dikker exemplaar en prima rood. Het ligt op wat kort gebakken groente (prei, paprika, broccoli, courgette, bleekselderij). Het bord voelt warm.
    De pepersaus wordt, hoera, apart geserveerd. Ik was het vergeten aan te geven maar dat was niet nodig. Overigens is het een topsaus. De saus is huisgemaakt en heerlijk. Een prima gerecht. De friet die we erbij krijgen is ook goed. Het is dunne friet en prima krokant gebakken. Er wordt vers vet gebruikt want de friet is goudgeel.
    De zalm is ook prima gebakken. Ook hier wordt de saus, gelukkig, apart geserveerd. In dit geval is de saus wat minder dan vorige keer, het is wat aan de dunne kant. Uiteraard is de Tamboer bij uitstek een steakhouse maar de laatste keer misstond de verse garnalensaus zeker niet in een visrestaurant. Deze keer is de saus wat minder maar zeker smakelijk. We krijgen er nog een schaaltje salade met smakelijke dressing bij.
    We sluiten beide af met de crème brûlée. Dit gerecht wordt geserveerd met boterbabbelaarijs, slagroom, chocostick, aardbei en een physalis. Het bord is keurig opgemaakt. De crème brûlée is lekker, de gebrande suiker is mooi gekarameliseerd en zorgt voor het harde korstje.
    Omdat de crème brûlée een zoete korst heeft proeven we in het boterbabbelaarijs moeilijk de boterbabbelaar. Wanneer we dit aangeven bij het afhalen van de borden wordt aangegeven dat het toch echt boterbabbelaarijs is van A Domani. Prompt daarop komt men terug met een bordje met twee bolletjes ijs en twee lepels, of we het verschil nu wel proeven. Kijk, dat is nu weer eens een prima gebaar. We worden serieus genomen met onze opmerking en kunnen nu inderdaad het verschil proeven tussen het vanille ijs en het boterbabbelaarijs.
    We sluiten af met een koffie en een espresso.
    Aanrader? Jazeker!

Vorige recensies van Erwin

• Erwin

Wat gaat de tijd eigenlijk snel. Het was op één week na alweer een jaar geleden dat we bij Tamboer zijn geweest. Jammer is dat want we komen hier graag. Blijkt maar weer dat er genoeg eetgelegenheden zijn die ook de moeite waard zijn.
    We worden vriendelijk ontvangen en naar een prima hoekbank gedirigeerd. We mochten ook nog ergens anders plaatsnemen maar dit is een prima plek.
    Het restaurant zit deze vrijdagavond voor ca 70% vol. Het is gezellig druk. Ondanks het feit dat er door iedereen gesproken wordt is het geluid totaal niet hinderlijk.
    Bij het serveren van de drank krijgen we een mandje met stokbrood en kruidenboter. Een aangenaam begin.
    We kiezen vanavond als voorgerecht voor de zalm. Deze wordt geserveerd met een fijne gemengde sla, kappertjes en alfalfa. De zalm is smakelijk, de koude is er net af. De kappertjes zijn een lekkere vondst bij dit voorgerecht.
    Als hoofdgerecht kiezen we voor de kogelbiefstuk met pepersaus en de gebakken zalm met een saus van garnaaltjes.
    De kogelbiefstuk is perfect gebakken, rood zoals verzocht en perfect op temperatuur. De pepersaus is heerlijk. Mijn ervaring is (niet hier) dat pepersaus wel eens wat muffig kan smaken. In dit geval was dit zeker niet, de saus is heerlijk.
    Ook de zalm valt goed in de smaak. Deze is netjes gebakken. De garnalensaus is prima, de smaak van de garnalen is goed terug te vinden. Een flink minpunt is echter wel de groente op beide borden. Deze zijn smaakvol maar nog nauwelijks lauw. Mogelijk te vroeg op het koude bord gedaan voordat de rest van het gerecht gereed was. Bij het ophalen van de borden dit gemeld bij de bediening die keurig de excuses aanbood en het zou doorgeven aan de keuken.
    De opmerking van mijn laatste recensie is dan ook nog steeds van kracht. Waarom wordt er niet uitgeserveerd op warme borden. Dat kan toch zoveel moeite niet zijn.
    Wel waren de zalm en de biefstuk op temperatuur. Dat is uiteraard van groter belang.
    De friet die we erbij krijgen is heerlijk, zeker niet droog. Wel een beetje jammer dat je dan wel weer € 1,- voor een bakje mayonaise moet betalen. De salade is fris en vers. De dressing echter net niet voldoende maar met wat vers gemalen peper en zout toch smakelijk.
    Als nagerecht kiezen we voor de crème brûlée met boterbabbelaar ijs en een bosvruchtenijs met frambozensaus.
    Beide vallen goed in de smaak. De crème brûlée is zeer smaakvol. Het boterbabbelaar ijs is lekker hoewel de smaak van de boterbabbelaar niet erg tot zijn recht komt.
    Het bosvruchtenijs is heerlijk, samen met de frambozensaus en een fatsoenlijke toef slagroom een ware afsluiter.
    We hebben een bijzonder aangename avond gehad. Een prima sfeer, aardige bediening en lekker eten. Er zijn wat kleine puntjes ter verbetering maar de Tamboer is zeker een aanrader.
    Eten een ruime 7, jammer van het koude bedje van sperziebonen, dat kost zeker één punt.
    Sfeer een 8. Erg fijn dat de akoestiek dusdanig is dat je totaal geen last hebt van omgevingsgeluiden. Service krijgt een 9. Erg vriendelijke brigade en alert.
    Prijs/kwaliteit een 8. Goede producten voor een zeer schappelijke prijs. We hebben genoten van een koffie, wijntje, voor-, hoofd- en nagerecht voor nog geen € 26,- per persoon.
    Absoluut een aanrader.

• Erwin

Afgelopen zaterdag hier gaan eten.
    Het eerste dat opvalt is de drukte. Veel tafels bezet om 19.00 uur. Ook is de garderobe bij binnenkomst bijzonder vol. Helaas hangt er geen bordje dat er achter in de zaak ook nog een garderobe is. Deze is helemaal leeg.
    Door de drukte is het ook een beetje rumoerig. Misschien ligt het aan de indeling maar het valt wel op.
    Ondanks een goed gevuld restaurant let de bediening goed op. Er wordt regelmatig rondgekeken en je hoeft maar even je hand op te houden en het wordt gezien. Het vreemde is dat naarmate het rustiger wordt, de alertheid eveneens verslapt. Het laatste drankje konden we pas bestellen toen de tafel naast ons weer werd opgedekt en we iemand konden aanspreken. Als de alertheid wat beter was gebleven hadden ze wel een 8 verdiend.
    Bij binnenkomst kwam men nl al snel met de kaart en konden we de drankjes bestellen die ook snel geserveerd werden.
    Daarnaast kregen we een mandje met heerlijke kruidenboter en knapperig stokbrood. Begin was goed.
    Als voorgerecht kozen we een gemengde salade met gerookte zalm. Prima op smaak, lekkere salade met verse ingrediënten. De zalm was wel te koel. Deze mag wat meer op temperatuur.
    Het hoofgerecht waren biefstukpuntjes met saus. We kozen de pepersaus, knoflooksaus, champignonsaus en de stroganoffsaus.
    De biefstukpuntjes waren prima gebakken, rood voor degene die rood wilde en medium voor de andere. Helaas waren de borden koud. Als je biefstuk dan saignant gebakken is koelt deze op een koud bord erg snel af. Dit is de reden van de 7. Serveren op een warm bord geeft zeker één punt hoger.
    De sauzen die erbij besteld waren zijn prima van smaak, alleen de knoflooksaus mag wat meer pit hebben. De rest perfect.
    De geserveerde aardappeltjes, frietjes en aardappelkroketten zijn ook goed. Mag wat meer maar kan in deze hoeveelheid. De salade is wel erg karig voor 4 personen. Deze was wel vers en lekker fris, maar is nog niet genoeg voor twee personen.
    Als dessert een bosvruchtenijs met frambozensaus. Hier zat slagroom op. De hoeveelheid was echter zo weinig dat je het dan beter niet kunt geven, het stond ook niet op de kaart dat dit erbij zat. Geef je het erbij, geef dan ook een toef slagroom.
    Al met al goed gegeten, er zijn wat verbeterpuntjes maar we zijn tevreden huiswaarts gegaan. Ik durf ze daarom zeker aan te raden.

• Erwin

Enkele weken geleden weer eens hier gegeten.

We hebben er prima gegeten. Vlees smolt bijna op de tong.

Ik heb een truffelsaus geprobeerd en dit was goed bevallen. De smaak had iets sterker gemogen maar dit is minimaal.

Bediening dit keer keurig. Na de vorige keer toch wat bedenkingen gehad maar dat was onterecht.

Het was ook druk bezocht dus schijnbaar zijn er meer mensen die mijn mening onderschrijven.

• Erwin

We hebben hier een poosje geleden gegeten, erg lekker. De prijzen zijn fatsoenlijk en entourage is gezellig.

Bediening kan beter. Er zijn best wat fouten gemaakt maar sorry kent men daar niet.