1. Ik en mijn vriend zijn op donderdagavond naar Fiesta in Weert gegaan. Het was onze eerste keer dat we tapas gingen eten. Normaal gaan we naar andere restaurants, maar dachten laten we de eerste keer proberen.

Toen we binnenkwamen zag het er heel warm en gezellig uit. De vrouwelijke bediende hielp ons een plaatsje uitzoeken. We hadden fijn een tafel gepakt voor twee personen in de buurt bij de koks.

We kregen van de mannelijke bediende korte uitleg wat voor tapas menu ze hadden en we kozen voor 19,95 omdat we graag van alles wilden uitproberen. Het eerste begon dat ik zelf moest vragen voor drinken, iets wat je normaal verwacht van de bediende. Ik koos voor een glaasje sangria en mijn vriend koos voor cola.

De mannelijke bediende bracht als tussendoortje brood met knoflooksaus en kommetje nacho's met uien en tomaten. Binnen 7 min was het op en nog steeds niemand kwam vragen of we wilden bestellen. Uiteindelijk na 15-17 minuten wachten door steeds kijkend op de telefoon, kwam de vrouwelijke bediende om bestelling op te nemen. We kozen beiden voor in begin per persoon twee gerechtjes. Ik koos voor gamba's in knoflookcreme saus en zalm in broodkruimels. Mijn vriend koos voor 2 kipspiezen en en gefrituurde uienringen.

Na de bestelling arriveerde een stel, die zaten naast ons nog geen 30 cm vanaf. Kun je voorstellen dat we na 30 min nog steeds ons gerechten niet hadden. Het koppel hiernaast ons was al klaar met de eerste ronde. In die 30 minuten kreeg ik honger en de mannelijke bediende haalde de borden weg van het brood en nachos en hij vroeg niet of alles naar wens was of we iets wilden drinken.

Ik vroeg uit mezelf of ik een kommetje gevulde rode pepers en chorizo worstje zou mogen. Ik kreeg dat gelukkig binnen 5 minuten, maar waar bleef ons gerecht? De bediendes liepen rond en overal waren ze, maar niet bij ons.

Wat bleek: na 30 minuten kwam de bediende met eten en vroeg of we kip salade hadden besteld. We knikken beiden van nee en verwarrend liep ze weg. Na 45 minuten kwam ze en zei "Er is iets mis gegaan met de bestelling, wat hadden jullie besteld?" Toen viel mijn mond daarvan open. Wij opnieuw genoemd en opeens na 5 minuten kwamen onze gerechten, zonder enige excuus te horen of excuus voor vertraging voelden we ons teleurgesteld en genegeerd door de zaak.

De vrouw bracht onze bestelling en ik kon gewoon niet eten, dus we riepen de mannelijke bediende om uitleg hiervan: waarom duurde het 45 min voor 4 simpele gerechten. We kregen uitleg als "Ja, normaal duurt het gerecht 10-15 minuten om te maken en omdat het fout ging, duurde het eenmaal zo lang." Kan je voorstellen dat het koppel naast ons, die kregen de borden en andere groepen ook binnen 10 minuten, heel veel gerechten en wij niks. Wij zaten in de buurt bij de koks, waar je de open keuken had. De koks zagen ons en niemand die van de zaak dacht "Waarom is deze tafel na 45 minuten nog steeds leeg?"

Wij waren zo teleurgesteld dat we niks aten. We lieten het staan en de mannelijke bediende zei "Je kan dit opeten en we rekenen alleen dat aan." We zouden normaal al 45 euro kwijt zijn aan drinken, 4 gerechten en een beetje stokbrood met nachos, chorizo worstje en 3 gevulde paprika's met roomkaas. Terwijl je normaal 19,95 betaalt per persoon, hele avond alles van de kaart, exclusief drank en dessert nog niet misschien.

We stapten van de tafel, gingen meteen naar de bar en zeiden tegen de mannelijke bediende dat dit niet de bedoeling is en dat het niet juist is hoe ze handelden. Uiteindelijk mochten we zonder betaling naar onze auto gaan, met resultaat lege maag en parkeergeld van 3,40 voor 2 uurtjes parkeren. Wou iets nieuws proberen en nu blijft dat negatief gevoel hangen over tapas.

3,5