1. Onlangs weer eens gegeten bij d'Oude Veiling. Vooraf koos ik voor een dagsoep. Dit was een pittige paprika crème soep. Werkelijk heel lekker en ook echt pittig. Voor mij dus een prima begin van dit diner. Mijn vriend had het garnalenzootje besteld. Op 1 onderdeel na ( een iets te slap uitgevallen gamba in bierdeeg) viel dat ook goed in de smaak. Beide hadden we ons oog laten vallen op de vleesspies. Voor mijzelf de kleine portie en die was al aan de ruime kant. Kun je nagaan hoeveel vlees mijn vriend op zijn bord kreeg.

Bijlagen waren een mix van sperzieboontjes en courgette, gemengde salade en 4 sausjes. Friet hadden we extra bijbesteld, maar dit bleek iets teveel van het goede, want we kregen het niet op. Het vlees was van een goede kwaliteit en met kennis bereid. Alle soorten vlees hadden een goede garing en smaak.

Gezien de meer dan royale porties, had ik geen plaats meer voor een dessert, dus namen we het koffiedessert. We kregen een kop koffie met zelfgemaakte boterkoek en een paar enorme bonbons. Zeer smakelijk, maar achteraf ook te veel.

De term 'waar voor je geld', gaat bij d'Oude Veiling zeker op. De bediening was ook zeer vriendelijk en attent, dus we komen zeker nog eens terug.

Vorige recensies van Esperanza!

• 10 februari jongstleden, ben ik met een groep cliënten neergestreken voor de deur van de brasserie, om naar het carnaval te kijken. Men had een koek en zopiekraam voor de ingang gemaakt. E.e.a was wel aan de prijs, maar je kreeg lekkere chocolademelk en een knapperend verse gevulde koek. Bovendien mocht men gebruik maken van het toilet, ook al was de zaak officieel dicht die dag. Het personeel was erg vriendelijk. Een van mijn cliënten heeft ivm de drukte, zonder verdere consumptie op het terras gezeten en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan.