Restaurant verhuisd

Restaurant is verhuisd naar Castendijkweg 5, 5657 ER, Eindhoven
Ze zijn enkel beschikbaar voor afhaal en bezorging

1. Na onze positieve eerste ervaring nogmaals geboekt. Ditmaal voor een zes gangen diner via Groupon. We kregen een plaatse centraal in het restaurant. De tafels zijn keurig ingedekt met fijn linnen en zilveren couverts. Als aperitief een aangename Rueda waarbij een drietal smaakvolle hapjes worden uitgeserveerd. Een hartige Madeleine, blokje biet met krokant jasje en pikant sesam krokant.
    We gaan door met de eerste begeleider, een stuivende Sausaler Sauvignon Blanc uit Oostenrijk van het huis Trement die prima bevalt. Op het bord een cilindertje tartaar van makreel met ernaast bulgur waarop een stukje gemarineerde makreel, toefjes geiten yoghurt en een citrus vinaigrette. Mooie lichte smaken die keurig combineerde met de wijn.

De tweede begeleider was een bekende, Domaine Haut Gleon gemaakt van Chardonnay, Sauvignon en Roussanne, complex en rijk. Hierbij een heldere ossenstaart soep met croutons waarin stukjes gestoofde ossenstaart. Een keurige soep maar niet een gerecht wat ik had verwacht. Partner had overigens, omdat ze deze avond liever geen vlees wilde, een klassieke kreeftensoep, waar ze van genoot.

Uit Italië de derde begeleider van het huis Masseria Pietrosa gemaakt van Fiano. Op het bord een sappig stukje snoekbaars met krokante korst waarin parmezaan. Erg mooi in combinatie met de piccalilly en de gekarameliseerde venkel. De wijn sloot hierbij goed aan.

We schakelden over op Spaans rood met een krachtige Flor Del Montsant gemaakt van Grenache en Carignan. Op het bord een mooie presentatie met de met hoisin gelakte eendenborst in de hoofdrol. In het garnituur verfijnde oosterse smaken en een saus van gember en sereh. Als gerecht de topper van de avond maar de wijn combineerde helaas niet. Hij overheerste het gerecht met zijn krachtige smaak en het gerecht gaf de wijn een branderig mondgevoel, jammer.

Voor het hoofdgerecht was een Vino Nobile de Montepulciano geselecteerd van het huis Capoverso. Op het bord de minste gang van de avond. Zwezerik die er krokant uit zag maar die dit niet echt was. De smaak was wat flets. Hier kon het garnituur en de wijn niet veel aan verbeteren helaas. Ook het visgerecht van partner voldeed niet aan haar verwachtingen, jammer.

Een hele mooie Italiaanse dessertwijn werd gepresenteerd. L'Estro de Mastro van Il Conte Villa Prandone gemaakt van laat geoogste Passerina. Het dessert zag er erg aanterkkelijk uit. Pasta van pure chocolade met een quenelle ijs van melk chocolade, crème van gezouten karamel, blokjes fudge en een balkje huisgemaakte pindakaas. Mooie volle smaken die prima combineren met de heerlijke wijn, een prima afsluiter.

Bediening was verzorgd maar toch iets onder de verwachting. Niet dat er zaken echt fout gingen maar het voelde wat afstandelijk. De wijnen werden door verschillende personen kort toegelicht. Prijs kwaliteitsverhouding vond ik ondanks de aanbieding nog net niet goed. Het menu koste slechts 45,- , de begeleidende wijnen 8,50 en de huiswijn 6,-. Het menu was eigenlijk iets te wisselend van kwaliteit en had met twee gangen minder veel beter gescoord.