1. "Goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat bijna geheel van toepassing is op de Blauwe Tent.
    "Bijna" want wijn en andere alcoholische dranken werden en worden hier niet geschonken.

Het is een tent, nou ja, houten opstal aan doorgaande weg en met een indrukwekkende, repectabele traditie; nl. het bieden van uitstekende etenswaren voor een nette prijs aan de hongerige reiziger.

Vriendelijke prijzen, vriendelijke mensen, no-nonsense sfeer, goede producten.
    Tsja...heel veel klanten van deze drukbezochte, eenvoudige zaak snappen wat ik bedoel en anderen zullen me nooit helemaal begrijpen.

Hier voel ik me thuis en als ik er weer even lekker zit dan realiseer ik me dat hier geen enkele luxe ballentent tegenop kan.
    Dat is dan wel een heel persoonlijke mening want b.v. 's avonds kies ik weer voor een andere ambience.