in Doetinchem

5-gangen bitesarrangement voor maar € 37,50 p.p.

1. Jaap 1205 punten

Genoten van het 5-gangen-bites menu. Dit menu werd door veel gasten genomen viel ons op. De prijsstelling is erg gunstig, 5 gangen voor €19,75. De gangen zijn kleine gerechten, vandaar de benaming bites menu, totaal is het een complete maaltijd voor een gemiddelde eter. Mensen met grote honger of stevig eters zullen wellicht de porties te klein vinden. Voor ons was het echter genoeg, belangrijker vinden wij de smaak en kwaliteit. Dat zit hier zeker goed, heerlijke gerechten van verse ingrediënten die met vakmanschap bereid zijn. Klein puntje van kritiek vond ik de hoeveelheid van de sausjes, deze aren beperkt tot strepen of druppels op het bord, dit is te weinig, als je halverwege je vlees bent is de saus al lang op. Wat hebben we zoals gegeten, huisgemaakte boeren paté met crostini en gemarineerde krenten, soepje van wortel en sinaasappel met kervelroom, risotto met Parmezaanse kaas en loempiaatje met krab, rouleau van hoen met pijnboompitjes met aardappelmousseline, spitskool, huisgemaakte friet en salade. Als dessert chocoladetaartje met chocolademousse. Vooraf brood met tapenade en ai olie, heerlijk brood van de warme bakker volgens recept van de chef-kok. De vriendelijke bediening maakt het plaatje compleet. Gerechten worden in prima tempo geserveerd, neem er de tijd voor, verwacht niet na 1,5 uur weer buiten te staan. Heerlijk avondje !