1. Tsja, wat kan ik hier van zeggen. Kerstavond bij Touché.

Ik heb zonder overdrijven nog nooit zo lekker hert gegeten en ook het gerecht waarbij er een crème van tamme kastanje met doperwten (normaal gesproken niet mijn favoriet) werd geserveerd, is onvergetelijk.

Wat is deze zaak gegroeid sinds de laatste keer dat ik er was (ergens vorgig jaar). Omdat ik deze avond als BOB fungeer moet ik het (helaas) rustig aan doen met de wijn. Van het aangeboden arrangement proef ik er een paar, maar die zijn alle drie in de roos. Mijn disgenoten laten weten dat de wijnen die ik mis, ook echt een gemiste kans zijn geweest. De volgende keer kom ik op de fiets!

Het dessert is geweldig. Van chocolade heeft de keuken in elkaar gevouwen dennenbomen gemaakt die erg lekker zijn. Wat kan ik hier verder van zeggen? Wij zijn ontzettend leuk en met kennis van zaken, bediend en hebben heerlijk gegeten. Jammer dat ze de kerst verder gesloten zijn geweest. Volgens mij waren er meer Assenaren gelukkig te maken!

Vorige recensies van Smakelaar

• Een nieuw restaurant (sinds 2 weken open) maar met bekende gezichten. De chef en een deel van de bediening kennen we want ze werkten tot voor kort bij de buren. Ook het restaurant ademt een vergelijkbare sfeer. Ze vertellen op onze vraag, dat ze kort geleden voor zichzelf begonnen zijn. Wij (3 personen), worden prettig bediend door twee dames, rustig en vriendelijk.

Als voorgerechten kiezen we de zalmbombe, een wontonbakje met gamba's en de lamsham met groene asperges. Dat laatste heb ik zelf op mijn bord en smaakt uitstekend! Ook mijn disgenoten zijn tevreden.

Als hoofdgerecht een stoofpotje, de eendebout (die is de volgende keer mijn keuze) en de roodbaarsfilet. De laatste met couscous. Dat past erg goed bij dit gerecht omdat het een vrij delicate smaak is. De eend voorzien van een erg smakelijke, met lenteuitjes gelardeerde, aardappelpurée die mijn dinerpartner kan waarderen.

De paukeslag is het dessert; ijsfondue. Spectaculair en lekker. Stukjes fruit (aardbeien, frambozen, sinaasappel, appel en ananas) in chocolade, slagroom of portsaus in vloeibaar stikstof! geweldige ervaring. En erg betaalbaar! (met 2 flessen wijn, koffie en cognac zaten we onder de €50,00 per persoon). Wij komen terug!