1. Fam. Klarenbeek

Vanavond voor het eerst gegeten bij Japas in Ermelo. Hadden van veel vrienden en kennissen al gehoord dat het een erg goed restaurant was, dus we moesten het maar eens proberen. En het is ons goed bevallen!

Het is misschien ietwat druk, tafeltjes zitten wat kort op elkaar. Maar het eten, de service en vooral de prijs/kwaliteit was enorm goed. Ten eerste de bediening. Deze was erg scherp. Van begin tot eind hadden ze veel aandacht voor je, waren ze zeer vriendelijk, en hadden ze continu oog voor je als je ook maar iets wilde weten of wilde drinken etcetera.

Ten tweede het eten en drinken. Het was h e e r l i j k! De sushi was lekker, goede kwaliteit maar niet enorm bijzonder. Maar de diversiteit aan gerechten maakt dat je een heerlijke avond hebt. Dit is ook meteen waarom wij de prijs/kwaliteit-verhouding een 10 hebben gegeven: er zijn meer dan 100 gerechten, en daarvan kan er altijd wel 1 zijn die je niet zo lekker vindt. Echter compenseert de rest van de gerechten dat weer in een dergelijke mate dat het een fantastische smaakbelevenis wordt.

Dan de prijs. Je denkt: 25,95 p.p. voor onbeperkt eten (zonder drankjes), dat is duur. Maar reken eens uit: in een normaal restaurant neem je ten eerste een voorgerecht (gemiddeld 7 euro). Dan ga je aan het hoofdgerecht (14 euro of vaak nog meer). Daarna nog een nagerechtje (6 euro). Zo zit je al op de 26 euro, en dan ben je dus vergelijkbaar (of al gauw duurder) uit vergeleken met japas. Er is een keer wat fout gegaan met de gerechtjes, maar met zoveel gerechtjes, zoveel gasten en dat op een zondag moet dat allemaal kunnen. Al met al een topavond gehad voor een zeer redelijke prijs.

Kom hier zeker snel terug!