1. Het is alweer enige tijd geleden (juni-2013) dat we bij restaurant One gedineerd hebben, maar ik wil graag nog een recensie plaatsen. Helaas zijn we nooit in het oude pand geweest, maar het ECI is wel (tot nu toe) de meeste gave locatie voor een restaurant welke ik gezien heb. Dit is helemaal mijn stijl! We namen plaats op het terras voor het aperitief en de amuses, waarna we voor de eerste gang binnen in het restaurant plaatsnamen. Ik houd niet van buiten eten, je weet maar nooit wat er allemaal op je bord terecht komt. We namen een 5 gangen verrassingsmenu incl. wijn arrangement. De wijnen en de gerechten werden kort maar krachtig toegelicht. Het personeel is jong en aangezien wij met 3 begin 30-ers en 1 eind 20-er waren, ging het er allemaal lekker losjes aan toe, prima! Voor mij hoeft het allemaal niet te formeel, in tegendeel, je moet kunnen inspelen op je gasten. Formeel wanneer het moet en informeel wanneer het kan.

Ik had me laten vertellen dat One vrij basic ingrediënten gebruikt, hier had ik me dan ook op ingesteld. M.a.w. ik had me er niet te veel van voorgesteld. Maar juist, de bereidingen van deze ‘basic’ ingrediënten maakte elk gerecht tot een waar feest met hele pure smaken. Ik heb inmiddels op 2 na, alle sterrenzaken bezocht in Limburg, maar One is 1 van de favorieten geworden. Wanneer we allen sterrenzaken in Limburg bezocht hebben zullen we One zeker vaker gaan bezoeken.