1. Ja hoor, vanuit L'den gunstig gelegen tussen het station en de Oosterpoort, alhier wel zo lekker indisch gegeten, keuze uit meerdere versbereide gerechten uit de zgn. javaans/sumatraanse keuken, origineel ogende vlees en groente varianten met nasi putih of goreng, dan wel bami met sambal goreng telor (hardgekookt ei in soort sambalsausje) tot soort rames, een rijkelijk gevuld bord samen te stellen.. en zeer wel smakend.. (gek genoeg niet met wat krupuk, noch atjar, sowieso niet verkrijgbaar, daarbij geserveerd..) helaas niet echt hete sambal, beetje badjakachtig, niet pedis dus, wel erg zout.. en glas gratis kraanwater (bij gebrek aan lekkere bv. tropische drankjes). Zelf had ik gemengde gewokte groente met tahu, sajur met geraspte kokos, rendang indonesia (dus niet echt pedis, geen padang) en een garnalen gerechtje, gelukkig wel ietsjes pittiger. Disgenoot nam de nasi goreng rames, dwz. 2 vlees en 2 groente gerechtjes naar keuze, we lieten het ons goed smaken en waren beiden zeer weltevreden. Het is meer afhaal, maar wel met voldoende tafeltjes en stoelen om dus ter plekke hapje te eten, helaas geen bakje koffie na. We namen dan ook het laatste stukje spekkoek maar mee voor bij de koffie in de zeer nabij gelegen Oosterpoort om aldaar aansluitend een prachtig pianoconcert van subliem-solospelende Michiel Borstlap bij te mogen wonen, veelzijdig en virtuoos.
    Enfin, Monique nogmaals bedankt voor je nostalgische studententijd tip.. wat een heerlijke, eenvoudige, maar leuke toko, en hoe schoon, plezierige indische dames in de bediening met haarnetjes en plastic handschoentjes, overigens supergoedkoop en ondanks ijzige koude (cv stond nog uit) zeer zeker een herhalingsbezoekje waard. Terima kasi dan selamat makan dan minun.. (ik had op verkenningsrondje 's middags voor museumbezoekje overigens al een prima lempertje gesnoept, een van de vele hier te verkrijgen indische snacks..).