1. Voor de stad Veenendaal hoef je niet naar Veenendaal. 20 jaar geleden is er een bom gevallen en het gemeentebestuur heeft de meest middelmatige architecten van Nederland opdracht gegeven om een selectie van hun lelijkste en saaiste gebouwen uit hun collectie neer te zetten. En dat was niet aan dovemansoren. Er is echter ook één voordeel. Veenendalers gaan graag op vakantie. Waar ze ook gaan, overal is het mooier dan hun eigen stad. Voor het restaurant Safari zou je wel naar Veenendaal kunnen gaan. In onze zoektocht naar de overblijfselen van interessant Veenendaal kwamen we bij toeval langs dit knusse Afrikaanse restaurantje. We hebben hier gegeten op 21 november 2013. Echt veel keuze op de kaart is er niet. Maar wat maakt dat uit als het allemaal lekker is. We kozen voor de mixed safari en het lam.
    En niet veel later lagen de big five fijngesneden en flink gekruid op een grote zuurdesem pannenkoek voor ons op een grote schaal, en konden we die met onze handen verorberen. Het was allemaal heel erg lekker. De heel aardige eigenaar vertelde ons ook dat het restaurant alweer zo'n 13 jaar bestaat. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar dat geeft in ieder geval hoop dat als ik ooit nog eens naar het mooie Veenendaal afreis, dit restaurant er goed mogelijk nog steeds zal zijn. Zodat we daar weer heerlijk kunnen eten, voor een erg redelijke prijs (onder de veertig voor twee personen) en mogelijk weer een gratis drankje bij de rekening toe.