1. 01-11-2013
    We hadden gereserveerd, maar in het restaurant aangekomen was er geen tafel vrij. We werden naar de bar gedirigeerd. Daar werden we volkomen genegeerd. Zelfs door de barman. Na een kwartier wachten maar eens gevraagd of er iets mis was met onze reservering. Na een vluchtig "Nee hoor, er is niets misgegaan" was de ober alweer weg. Vervolgens werden we weer genegeerd, ze keken nog niet eens in onze richting. Geen excuus, geen drankje om het wachten te verzachten, niets.
    Net toen we op het punt stonden te vertrekken, we wachtten inmiddels 28 minuten kwamen ze ons halen.
    We kregen daar een drankje van het huis voor het wachten, eindelijk.
    We kregen wel het ongezelligste tafeltje van het restaurant, die waar twee spotjes vol op de tafel gericht staan, terwijl in het hele restaurant het licht wat gedimd is.
    Het eten was vervolgens zoals we het gewend waren. Goed en lekker. De bediening van het joch dat ons hielp was matig. Chagerijnig gezicht, een lachje of een vriendelijk woord kon er niet af en volgens mij wilde hij liever ergens anders zijn. Om de tien minuten stond hij buiten voor de deur te kijken.
    Nadat we uitgegeten waren werd de tafel door hem afgeruimd en dat was meteen de laatste keer dat we hem gezien hebben. Geen vraag of we de dessertkaart nog wilden zien of iets dergelijks. We wilden nog een dessert en een lekker drankje, maar om hem daarvoor op te halen ging ons toch echt te ver.
    We hebben toen maar aan de bar betaald en zijn ergens anders nog maar wat gaan drinken. Toen we daar de rekening bekeken zagen we dat we ook nog eens de drankjes van het huis om het wachten goed te maken gewoon betaald hebben.
    Wat een leuke avond had moeten zijn werd een grote teleurstelling. Zo zijn we het niet gewend bij Thessaloniki. Tot nu toe waren we er altijd tevreden over, maar deze keer was ver beneden peil.