1. Erwin 11438 punten

We reserveren via de mail en binnen één dag krijgen we een vriendelijke mail terug.
    Het restaurant heeft een beperkt aantal tafels in een fantastisch pand. Bijzonder sfeervol uit de 17e eeuw. We worden vanavond verrast maar mogen vooraf doorgeven wat we niet lusten. Gelukkig, de kans dat de verrassing onaangenaam is, is hierdoor gering. We krijgen vooraf een amuse met een pannacotta van wortel, met mousse en rode biet. Het is een mooie amuse maar wat vlak van smaak. De eerste gang is een carpaccio zoals deze moet zijn. Het is zelf gesneden en daardoor niet van het vloeipapier wat we wel vaker op het bord zien liggen. Bij de carpaccio worden bolletjes crème van geitenkaas, een ijsbolletje van piccalilly, noten, rucola en filodeeg geserveerd. Eén van de betere carpaccio gerechten die ik gegeten heb. We krijgen er heerlijk vers en warm breekbrood bij, wat wordt aangevuld zodra we de broodjes smakelijk naar binnen hebben gewerkt. De tweede gang is een witlofsoep met diverse paddenstoeltjes en truffel. De soep is rijkelijk gevuld met diverse soorten paddenstoel. Ik mis echter wel de specifieke smaak van de truffel. De soep is wel erg smakelijk hoewel deze wat dun is. Het hoofdgerecht vis is een Noordzeeschol. Het wordt geserveerd met twee "bitterballen" van ganzenlever wat groenten. De wortel is nog wat te hard naar mijn zin. De vis is echter perfect gebakken. Heerlijk mals en goed van smaak. We krijgen er een schaaltje met verse friet bij en wat salade. De hoeveelheden zijn echter een aanfluiting. Zelfs voor één persoon is dit niet voldoende. Jammer, want het zijn zondermeer erg smakelijke side dishes.
    Het hoofdgerecht vlees bestaat uit langzaam gegaard varkensvlees met wortel en romanesco. Dit gerecht valt heel duidelijk niet in de smaak. Het vlees is mals maar helaas ontbreekt iedere vorm van saus op een decoratief streepje na op het bord. Hierdoor is het toch een te droog stukje vlees. De geserveerde wortel en Romanesco hebben nauwelijks deelgenomen aan enig garingproces.
    Het vlees ziet er ook niet bijzonder appetijtelijk uit. De opmaak met "groen torentjes bloemkool" Romanesco is wel leuk gevonden. De goedmaker van vanavond is het nagerecht. Het is een bord met huisgemaakt vanille ijs, een mouse met kaneel en een mouilleux. Je proeft duidelijk dat het vanille ijs zelf gemaakt is, een prima vanille smaak. Het chocoladetaartje is eveneens perfect, we zetten de lepel erin en de vloeibare chocolade komt er uit gelopen. We sluiten af met een espresso. Ook hierin zie je dat men hier nadenkt over de presentatie. Espresso is snel afgekoeld maar met een deksel op het kommetje gaat dit veel minder vlug. Het is prima koffie van het merk Buscaglione. We krijgen er bovendien lekkere deels huisgemaakte zoetigheden bij.

Aanrader; sorry, maar dat is het niet. Je bent hier samen meer dan € 100,- kwijt waarbij we niet het gevoel hebben hier prima gegeten te hebben.