1. De entourage, de bediening, de begeleiding van drank en spijs door de chef en de gastvrouw, en het gezelschap van mijn vrouw leken aanvankelijk voor een genoeglijke avond te zorgen, maar het nadrukkelijk om vetgedrukte kanttekeningen vragende, pretentieuze voorgeschotelde strooide teveel roet in het eten. We bestelden het 4-gangen verrassings/surprise menu, dat voor Euro 43,50 op de rekening kwam, en het begeleidende wijnarrangement voor Euro 26. Die wijnen (4 stuks) waren prachtig, maar werden zeer zuunig ingeschonken. Als amuse serveerde men een oester, mooi op een bedje zout. Vervolgens 3 kleine stukjes tonijn, aan 1 kant dichtgeschroeid, met een mespuntje kaviaar en flinters sla. Daarna een werkelijk nietszeggende pompoensoep. We hadden verzuimd te vermelden dat we geen orgaanvlees bliefden, waarna we dus prompt zwezerik bij het hoofdgerecht(je) aantroffen, naast 2 karige stukjes mooi Zeeuws rund. Onze fout. Enige groente van betekenis was ver te zoeken. Als toetje werden 4 minieme stukjes kaas en een rijtje ijs opgediend. Had zo van de reguliere kaart kunnen komen. Van enige verrassing, c.q surprise was dus geen enkele sprake, en het volume van de gangen bovendien ver ondermaats. Samenvattend: niet verrassend, te weinig, veel te duur. Pogingen om naderhand over deze avond met de chef in gesprek te gaan leverde een vervelende reactie op.

4,7