1. RVW 361 punten

Na de bestudering van de menukaart gingen we enthousiast voor het speciale weekmenu. We waren hier al eens eerder geweest en wisten dat de menukaart 'beperkt' was. Dit weekmenu was dus een welkome aanpassing van de kaart. Maar helaas... het weekmenu was niet leverbaar. Een beetje vreemd, want we waren toch nogal redelijk vroeg in de avond aanwezig. Er zou dus genoeg 'op voorraad' moeten zijn.
    Dat was dus toch wel een tegenvaller.

De maaltijd op zich was van een redelijk niveau. Eenvoudig, geen hoogstaand culinair niveau, maar wel goed bereid vlees; een zakje friet er bij en een (wat matig) bakje met salade.
    De prijs voor de gerechten vinden we wel wat aan de 'stevige' kant.

Het personeel was zonder meer erg vriendelijk, maar kwam regelmatig onervaren over. De afstemming tussen keuken en bedienend personeel verliep dan ook wat rommelig: ons eten werd al geserveerd terwijl de tafel nog niet gedekt was. Placemat en bestek moest nog komen: dus "even" onnodig wachten voor je kunt gaan eten.
    Op zich niet onoverkomelijk, maar we waren niet de enigen. Aan de tafel naast ons moesten de gasten lang (!) wachten op friet en salade. Ze moesten zelf bij het personeel hiervoor nog navraag doen. Deze klanten waren alvast maar aan hun vlees begonnen en hadden hier al veel van gegeten voordat het bijgerecht kwam.

Ludiek is een laagdrempelig restaurant / brasserie / lunchcafé. De sfeer is ook uitnodigend voor iets grotere groepen en gezinnen met kinderen. Dat kan dan weer wel voor drukte/rumoerigheid zorgen.
    De sfeer is daardoor dan deels ook afhankelijk van de bezetting door andere klanten van het restaurant.

6,5