1. De Bakkerswinkel zit vlakbij de faculteit der Letteren van de Universiteit Utrecht en ik ga dan ook nog wel eens tussen colleges door hierheen voor een lunch. De sterspelers van de Bakkerswinkel zijn wel het geweldige brood en de prachtige creaties die ze daar mee weten te maken. Hoewel ik af en toe vind dat de keus in het beleg wat te wensen over laat is de kwaliteit van alles wat ik daar geproefd heb werkelijk uitmuntend. Daarbij komt dat in De Bakkerswinkel in Utrecht de sfeer hangt van een gezellige Franse bistro met heerlijke nissen in de kelder om te zitten. Het is vooral huiskamergezelligheid dat wordt uitgedragen en ook wordt benadrukt door het gebruik van verschillende soorten servies. Ik zit regelmatig bij de keuken in de kelder (aan het water) en zie dat de grote tafel dan ook voor meerdere gasten gereserveerd wordt. Het lijkt me een ware belevenis om zo aan een tafel te zitten en high tea te genieten.

In Utrecht zeker een aanrader, in Amsterdam komt de Bakkerswinkel op de Warmoes allemaal wat klinischer over.