1. Even lunchen met een groepje reisgenoten. Het terras van Hajé zag er uitnodigend uit.

We kozen voor een salade, een uitsmijter en een broodje verse Noorse zalm. En dan verwachten we ook echt verse oranje/roze zalm en geen ingevroren en recentelijk ontdooide waterige drab met witte vlekken en brede geel-beige randen die meer dan een kwart van de zalm besloegen. Het belegde broodje werd mee teruggegeven aan de bediening die even later met hetzelfde bordje terugkwam 'omdat er volgens de kok niets aan mankeerde'. De klant is hier volgens de kok duidelijk geen koning... en bevindt zich evenmin in de adelstand.

De serveerster die zich duidelijke geneerde voor het gerecht haalde machteloos haar schouders op. Toch maar iets anders van de kaart gekozen...

De uitsmijter was uitstekend, de salade was een schaal jonge bladsla en rucola met dressing... een stukje brood erbij kon er helaas niet af.

Er diende 35 euro afgerekend te worden. De zalm stond niet op de nota.

1. komt kant en klaar binnen lieve mensen of uit de vriezer