Op dit adres zit nu: UKIYO

1. Erwin 11438 punten

Op een vrijdagavond naar Di-Vers gegaan met vrienden.
    Di-vers is een bijzonder restaurant. Het bijzondere is dat het een onderdeel van Stichting Arduin is en waar ook enthousiaste mensen met een licht verstandelijke handicap helpen in de bediening en in de keuken.
    We kiezen vooraf de pastasalade met gerookte kip, de champignons gevuld met groente en brie. Als hoofdgerecht nemen we de spareribs, de mixed grill en de gegrilde makreelfilet en we sluiten af met huisgemaakt yoghurtijs met aardbeien en huisgemaakt stracciatella ijs met een chocolade muffin.
    De voorgerechten zijn in beide gevallen een tegenvaller. De pasta van de gerookte kip is in het geheel niet op smaak gebracht. De twee champignons zijn erg waterig en niet smakelijk. De groentevulling en de kaas zijn niet smakelijk genoeg om de champignon op smaak te brengen.
    We krijgen er een mandje stokbrood bij. Wat wel lekker is, is de kruidenboter. Deze komt zeker niet uit een pakje en lijkt huisgemaakt.
    Wanneer het hoofdgerecht wordt geserveerd is de mixed grill te ver doorbakken. De biefstuk is well done, de hamburger en de kip wat te droog.
    Een positieve uitzondering is de gegrilde makreelfilet, deze is prima, erg lekker! We krijgen er aardappelparten bij, gefrituurd en in de schil.
    Het nagerecht is gelukkig weer goed. Het yoghurtijs is smakelijk en er ligt lekker veel aardbei op het bord. De dames in ons gezelschap zijn bijzonder gecharmeerd van de chocolademuffin bij het stacciatella ijs.
    Wanneer de tafel wordt afgeruimd wordt ons alle vier een bakje koffie aangeboden vanwege de doorbakken biefstuk. Een bijzonder aardig en gewaardeerd gebaar.
    Het eten is eenvoudig doch bedenk wel dat het hier een restaurant betreft met een zeer te waarderen ideëel doel.
    Voor mijn uitgebreidere recensie verwijs ik je graag naar: www.restaurantrecensie.blogspot.nl

5,9