Op dit adres zit nu: Parc

1. Mono 592 punten

Leuk ogende eet- en drinkgelegenheid in hartje Vlissingen. Jong personeel is redelijk attent en de ontvangst is vriendelijk te noemen, maar ook niet meer dan dat. Sinds de redelijk mislukte reorganisatie van het Bellamypark kan je nu wel met goed weer buiten op het terras zitten zónder dat ze het eten en drinken van je tafel racen. De weg is nu geheel aan de overzijde van het park. Ze hebben een ruime keus in bieren en gedistilleerd en dat maakt het voortafelen aangenaam. Hoofdpunt: de gerechten van de kaart. Keus aan vlees en vis is afdoende, net zoals de voor- en nagerechten. Het Torentje van krokant brikdeeg met oude kaas met uitjes en gebakken spekjes is een voltreffer. De gegratineerde geitenkaas op crouton met honingdressing wordt lauwwarm geserveerd en is ook erg smaakbaar. Indien ze dat groter zouden maken zou het ook kunnen als vegetarisch hoofdgerecht.
    Mijn hoofdmoot was het Vlaamse stoofpotje (rund) in trappistenbier. Dat bier is waarschijnlijk met een teelepeltje toegevoegd want ik vond het in de smaak niet terug. Maar verder best lekker en het ovenschaaltje oogt niet al te groot maar je hebt er toch aardig werk aan. De omschrijving ‘mals rundvlees’ ging niet helemaal op; deels zachte stukjes, deels harde. Voor die stevige 18 eurie mag aan de bovengenoemde puntjes wel iets meer aandacht aan worden besteed. De kipsaté van de grill van mijn tafelgenoot werd erg smakelijk bevonden maar mocht best iets meer zijn. De bijgerechten zijn net aan, je komt er net mee uit. Mijn tricolor-ijs was prima maar niet schokkend. Al met al wel een voldoende. Maar de concurrentie aldaar is behoorlijk te noemen. Indien je niet alleen in tarieven de boventoon wil voeren op het Bellamypark zal over de gehele linie - van personeel tot product - iets meer getoont moeten worden.

6,1