1. Weizmann

Prachtig gelegen kindvriendelijk restaurant, zag er veelbelovend uit. Gereserveerde tafeltjes (voor zes) stonden klaar, geheel met kleurplaat voor de -twee- kinderen. Eerste indruk was wat rommelig, maar voorruit. De bediening was erg jong, erg onervaren, maar vriendelijk. We bestelden wat drinken en bestudeerden de menukaart. Gemiddeld lag er tussen het bestellen van de drankjes (meerdere keren gedaan) en het serveren een kwartier, en dat is toch wel erg lang. Ook het opnemen van de bestelling duurde erg lang. We bestelden een voorgerecht voor vier volwassenen. De twee kinderen namen genoegen met een pannenkoek en we verzochten uitdrukkelijk de pannenkoeken tezamen met het voorgerecht te serveren. Het voorgerecht was binnen acceptabele termijn geserveerd, echter zonder de pannenkoeken, een misser dus. Na het voorgerecht was het wachten, ruim drie kwartier voordat het hoofdgerecht, en dus ook de pannenkoeken, werden geserveerd. Wat ons betreft een onacceptabele lange wachttijd. We kwamen half zes en het hoofdgerecht was pas om kwart voor acht op tafel..
    Later nog een dessert, wat binnen normale tijd werd gebracht.

Dan het eten zelf. Het smaakte niet, bij mij noch bij mijn gastgenoten en dat zou aan twee dingen kunnen liggen: óf er worden slechte producten gebruikt waar de kok zijn best mee doet er nog iets goeds van te maken, óf er wordt met goede producten gewerkt, maar de kok bakt er echt niets van. Vermoedelijk het laatste. Asperges waren echt niet te eten (veel te lang gekookt), de kipsaté droog met zeer weinig, droog en verpulverde satésaus (alsof het zeer oud was), de piripirikip zag er veelbelovend uit, maar echt "smakelijk"?, nee hoor. De enige voldoende was voor de tagiatella. Daarvan was het eigenaardige dat een onervaren serveerster de ronde kom met inhoud midden op tafel zette zodat andere gasten eerst aan een geserveerd bijgerecht dachten. Ook bij het dessert ging het mis; het ijs fantasieloos geserveerd terwijl de appelstroedel van één van de tafelgenoten geserveerd werd zonder de beloofde vanillesaus.
    Al met al: teleurstellend gegeten, helaas, en dat voor een restaurant dat zo mooi gelegen is. Daar moet echt veel en veel meer van te maken zijn!! En zeker gezien de prijs is de kwaliteit ver beneden niveau, terwijl aan de aansturing van de overigens vriendelijke bediening ook heel wat kan worden verbeterd. Als het overige getrokken wordt naar het niveau van de kindvriendelijkheid, kan het nog best wel eens goed komen met deze gelegenheid. Maar dan wel daaraan werken!

4,9