1. div_ 221 punten

Omdat we ook in Opglabbeek wonen waren we al een tijdje van plan om eens in de Slagmolen te gaan eten.

De ontvangst was heel vlot en gezellig, onze jassen werden aangenomen en we werden meteen naar ons tafeltje geleid, waar we meteen de keuze kregen uit verschillende aperitiefjes.

Tijdens het aperitief kwam de chef langs met de kaart. Bij het reserveren hadden we laten weten dat we een vegetarisch dieet wensten, en de chef kwam dit meteen even bevestigen. Hij vertelde ons dat we dan niet zo veel aan de kaart zouden hebben, waarop wij hem vroegen om ons met een menu te verassen.

Wat volgde waren 7 heerlijke gangen, waarin veel gebruik werd gemaakt van seizoensproducten. Voor ons waren dat o.a. asperges en aardbeien.

Memorabel waren het bordje met tomatenfantasien (prachtig geserveerd op een zwart bord), en het violetsorbet op yoghurt-mousse dat we als pre-dessert kregen.

De bediening was de beste die we ooit gekregen hebben. Onze water en wijnglazen waren nooit leeg, en je merkte echt dat de bediening als een strak team samenwerkte. Het was nooit nodig om naar iemand te wenken, en de timing van de gangen was top.

De Slagmolen zelf is een oude watermolen, er is een prachtig terras, en als je in het restaurant zit zie je het prachtig raderwerk van de oude molen.

Eten in de Slagmolen kost wel wat, maar het is dan ook een restaurant met 2 Michelinsterren, en het eten en de bediening is de prijs zeker waard.

Een absolute aanrader voor een speciale gelegenheid.